PANDUAN MEMILIH BEG TANGAN

Memilih beg tangan untuk digayakan pada majlis tertentu boleh memeningkan kepala. Takut tersalah pilih, bukan saja akan menjadi bahan bualan orang malah menjadikan penampilan kita serba tidak kena. Berikut adalah panduan memilih beg tangan yang sesuai untuk anda.

1. Beg tangan kecil dan perhiasan berkilat, sesuai digayakan pada waktu malam dan dipadankan dengan pakaian yang elegan.

2. Jenis clutch atau kepit cantik dan manis untuk gaya malam yang ringkas tetapi sesuai juga untuk siang hari jika ia tidak berkilat dan saiznya sederhana besar.

3. Mereka yang berbadan besar dan gemuk lebih sesuai menggayakan beg tangan yang sederhana besar dan ringkas. Jangan pilih yang beropol-ropol atau terlalu banyak kocek atau hiasan atau logo besi yang besar kerana ia membuatkan penampilan berserabut dan tidak kemas.

4. Jika anda gemar menggayakan beg bertali yang kecil ketika bertugas, simpan dokumen penting atau bahan perbincangan di dalam beg bimbit atau brief. Ini bukan sahaja membuat anda nampak profesional tetapi memudahkan anda membawa dokumen tersebut.

5. Elakkan memakai beg besar jika badan terlalu kecil. Walaupun trend hari ini banyak menampilkan beg tangan yang besar tetapi cuba pilih yang sederhana. Jika tidak, anda mungkin disalah anggap sedang bersiap-sedia untuk pulang ke kampung.

6.Beg kulit lebih bergaya dan nampak profesional ketika bertugas terutama jika anda menyandang jawatan penting dalam syarikat atau berada di dunia korporat.

7. Elakkan beg yang terlalu terang warnanya seperti biru terang, kuning kunyit dan hijau serindit kala bertugas. Pilih nada-nada yang semula jadi dan sedap mata memandang.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

9 TEKNIK MENGHISAP PAYUDARA ISTERI DENGAN BETUL

HUKUM HISAP ZAKAR SUAMI

15 SEBAB SUAMI TOLAK SEKS