KOMBINASI WARNA GAYA BARU UNTUK KEDIAMAN


Ada masanya anda berasakan hiasan bilik terlalu 'sempurna' dan memerlukan sedikit sentuhan yang agak berlainan yang menyentuh impian dan fantasi. Inspirasi bagi warna-warna rumah tahun ini datangnya daripada alam semula jadi yang cantik dan ceria seterusnya menikmati warna moden dengan titipan elemen hitam dan tekstur putih. Tema hitam dan putih memang sesuai untuk hampir semua ruang dan mudah disemarakkan lagi dengan warna-warna terang seperti merah, biru, hijau ataupun jingga.

Serlahan Etnik Berkemungkinan iaitu aliran yang sering menjadi bahan bualan ramai seperti warna-warna yang lahir daripada inspirasi percutian. Sesetengah pemilik rumah kini menginginkan sesuatu kelainan kerana sudah berasa bosan dengan warna-warna cerah. Oleh itu, mereka lebih cenderung memilih warna yang lebih gelap yang mengingatkan mereka pada destinasi nun jauh lagi eksotik. Mengambil inspirasi daripada tona-tona batu permata indah dari Timur atau warna-warna yang menyerlah dari pasar harian Asia atau Maghribi. Warna-warna utama etnik merangkumi merah, ungu, perang dan kuning gelap termasuk warna hitam arang dan putih gading.

Nyatakan juga diri anda melalui sebuah lukisan. Imej seperti Blossom by Fan, lukisan cat minyak dengan warna-warna menyerlah, amat perlu untuk ruang tamu yang luas. Hasil kerja seni ini memang sesuai dalam ruang makan atau bilik keluarga. Sesuaikan juga tema set ruang tamu dengan pilihan ambal hiasan yang antik dan baru, atau manjakan diri dengan belian sehelai karpet indah.

Elemen tona bumi dan mineral, warna-warna terang adalah pilihan jelas tetapi tona warna semula jadi menyerlahkan lagi ruang dalaman yang berwarna tona mineral atau hitam dan putih. Dapatkan hasil yang terbaik untuk kediaman agar dapur kelihatan berseri dan direka mengikut keperluan. Hidupkan lagi suasana di ruang makan dengan meja makan yang rekaannya kekal elegan. Pilihlah kemasan logam atau kaca untuk hasil kesan eksklusif atau kayu keras digabung dengan kusyen diperbuat daripada kulit untuk kesan yang lebih bergaya anggun.

Berseni nyata, terang dan liar Serlahkan ruang dalaman anda dengan calitan warna-warna musin panas, hijau kiwi, akua laut, merah jambu terang, perak berkilau dan jingga jus oren. Usah mengehadkan pilihan dengan hanya satu hiasan. Untuk kemasan yang kelihatan gah, kumpulkan jambangan yang sama tona warna tetapi lain-lain tingginya agar hasilnya kelihatan menarik dan kreatif. Warna-warna kuning dan jingga memang cukup ideal untuk ruang tamu kerana warna-warna ini meninggalkan kesan berlainan.

Imej yang anggun menjanjikan hasil gaya elegan yang kekal berpanjangan. Baik anda bersiap sedia kerana anda bakal tertawan dengan setiap satu hasil seni hebat yang pasti mengubah ruang biasa kepada yang mengagumkan. Merah jambu kekal popular dalam tonanya daripada warna indah terbit matahari sehinggalah warna terang tembikai. Sisipan warna kedua dalam perang gelap menaikkan warna merah jambu dan memberi gaya anggun dan canggih.

Pilihlah warna yang mencerminkan gaya dan personaliti diri melalui set cadar dan bantal atau buatlah pilihan untuk kain langsir yang ditempah mengikut cita rasa tersendiri. Sedikit inspirasi flora Bunga-bungaan hidup menambah gaya warna, kesegaran, wangian dan personaliti.
Anda mampu mengimpikan hari indah panas bersinar walaupun cuaca kelihatan mendung di luar. Wujudkan satu kesan yang tersendiri melalui susunan botani yang canggih dan tahan lama dalam mencipta satu titik fokus yang unik, hidup dan penuh inspirasi.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

HUKUM HISAP ZAKAR SUAMI

9 TEKNIK MENGHISAP PAYUDARA ISTERI DENGAN BETUL

15 SEBAB SUAMI TOLAK SEKS