15 SEBAB SUAMI TOLAK SEKS


Lelaki sentiasa berkeinginan untuk seks. Kalau boleh, setiap hari mahu melakukannya, cuma isteri saja yang tidak larat untuk memenuhi hasrat tersebut. Memang jarang sekali ada lelaki yang menolak bila ada permintaan seks daripada isteri. Ibarat perumpamaan kecil tapak tangan, nyiru ditadahkan, begitulah reaksi suami. Tidak mustahil juga suami akan terus saja menarik tangan masuk ke kamar.

Tetapi bagaimana perasaan bila suami bersikap sebaliknya? Percayakah kalau dikatakan ada masanya lelaki juga akan menolak seks mestipun ditawar dan digoda oleh pasangannya? Ketika ghairah sedang membara dan berharap respons positif darinya tiba-tiba suami menolak. Bukan saja harapan berkubur, terpaksa pula berdepan dengan perasaan malu. Setiap wanita yang bergelar isteri pastinya akan kecewa dengan penolakan suami seperti ini.

Penolakan suami dalam melakukan hubungan seks akan menyebabkan isteri mengeluh dan memendam rasa. Selain itu pasti akan tersimpan sangkaan buruk di benak fikiran mereka apabila keinginan untuk hubungan seks ditolak atau tidak diendahkan. Tidak mustahil sekiranya, isteri yang berhadapan dengan situasi ini merasai suami tidak lagi mencintai ataupun beranggapan suami sudah tidak bernafsu lagi melihat dirinya. Lebih buruk lagi sekiranya isteri merasakan bahawa penolakan tersebut adalah kerana kehadiran pihak ketiga.

Namun begitu sebelum terlintas berbagai lagi anggapan buruk di fikiran, anda seharusnya menyedarkan diri. Fikirkan dahulu kemungkinan penyebabnya sebelum bersangka yang bukan-bukan tentang diri suami anda. Sebagai isteri anda hendaklah peka dengan perubahan suami dan tidak terus membuat tuduhan melulu. Perhatikan faktor di bawah kerana ia mungkin menjadi penyebabnya :

1 Keletihan
Terlalu penat dengan tugas seharian dan juga bebanan di tempat kerja boleh menjadi punca. Akibatnya terlalu banyak masa dihabiskan di tempat kerja, tempiasnya sudah tentu akan dirasai oleh anda sebagai isteri. Suami yang kepenatan pastinya tidak akan mempunyai tenaga melayani hasrat seks isteri. Bagi mereka jika hubungan seks dilakukan dalam keletihan ia sudah tentu akan mengecewakan dan menghampakan pasangannya.

2 Faktor kesihatan
Mungkin suami anda berada dalam keadaan tidak sihat hingga mengakibatkan nafsu seksnya menurun. Perkara sedemikian perlu diambil perhatian. Ada kalanya masalah kesihatan yang dialami oleh pasangan masing-masing tidak ditunjukkan tetapi didiamkan sahaja Walaupun hanya disebabkan pening kepala atau sakit perut, ia tetap akan memberi kesan terhadap nafsu seks. Jadi sebelum anda berfi kiran negatif tentang penolakan seks dari suami tanyakanlah tentang keadaan dirinya terlebih dahulu.

3 Tidak selesa
Penolakan mungkin juga disebabkan keadaan tidak selesa yang dirasai oleh suami. Mungkin kerana keadaan dirinya yang terlalu lapar atau terlalu kenyang. Keadaan persekitaran seperti terlalu panas atau tidak tenang kerana anak masih belum tidur juga mungkin menjadi punca mengapa si dia menolak kehendak anda. Sebagai isteri anda haruslah bijak menyesuaikan masa dan keadaan pasangan anda sebelum mengambil keputusan untuk mempelawa suami mengadakan hubungan seks. Jika tidak ia mungkin berakhir dengan perasaan kecewa.

4 Perjalanan jauh
Jarang suami menolak permintaan seks daripada isteri melainkan dirinya betul-betul tidak berkemampuan untuk melakukannya. Keletihan yang amat sangat akibat perjalanan jauh boleh jadi penyebabnya. Sekiranya setelah suami memandu jauh dan pada malam harinya menolak ajakan, anda seharusnya memahami dan biarkan pasangan anda berehat saja.

5 Terlalu kerap
Ada juga pasangan yang enggan ataupun terpaksa menolak ajakan pasangannya untuk melakukan seks kerana mereka terlalu kerap mengadakan hubungan badan. Ia menimbulkan rasa jemu dan keletihan pada pasangan. Seelok-eloknya dalam seminggu, anda melakukan hubungan seks satu atau dua kali sahaja.

6 Rawatan atau pengambilan ubat-ubatan
Ubat anti kemurungan dan ubat penurun tekanan darah sering kali menjadi penyebab hilangnya nafsu seks bagi lelaki. Ia juga sering dikatakan penyebab berlakunya disfungsi seksuali pada kaum ini.

7 Kurang tidur
Ketika lelaki mencecah umur kematangan atau dua puluhan, keinginan melakukan seks kadang kala melebihi minat tidur, apatah lagi jika baru mendirikan rumahtangga. Pukul 3 pagi pun mereka sanggup mengejutkan pasangan utnuk seks apabila sedang membara. Tapi seiring dengan pertambahan usia dan temoh perhubungan itu sendiri, minat untuk ebrhubungan intim juga semakin surut. Apatah lagi kepenatan bekerja dan kurang tidur.

8 Tekanan atau stres
Perkara ini selalu menjadi penghalang urusan seks. Stres berpunca daripada pelbagai hal seperti masalah kewangan, penyakit serius yang dihadapi anggota keluarga, perubahan di tempat kerja, dilema keluarga dan istu yang melibatkan keluarga besar. Tapi penyebabnya bukan setakat itu saja, masih banyak perkara lain yang berpotensi untuk menjadi sumber stres.

9 Kadar hormon
Stimulasi sisiologis yang terpenting terhadap minat seksual adalah hormon testosteron. Terlalu banyak prolaktin dan SHBG (sex hormone binding globulin) dapat menghalang nafsu untuk hubungan intim. Jadi, jika alasan hormon menjadi punca masalah, maka ujian darah untuk memeriksa tahap hormon testosterone, prolaktin, SHBG diperlukan.

10 Takutkan keintiman
Mungkin kedengaran agak aneh tapi hakikatnya ada sebilangan lelaki yang takut dengan keintiman kerana pengalaman tidak menyenangkan di masa lalu. Mungkin kerana diliwat atau sebagainya.

11 Masalah identiti
Apabila seseorang lelaki mengalami ketidakpastian mengenai fungsinya di dunia, dalam keluarga, lebih-lebih lagi pada pasangan, maka minatnya terhadap seks juga ikut terhakis. Ia selalu dikaitkan sebagai masalh kemurungan atau depresi. Masalah identiti ini selalunya berlaku apabila seseorang lelaki kehilangan pekerjaan, salah satu anggota keluarga meninggal, serta pertanyaan demi pertanyaan mengenai orientasi seksualnya. Keadaan ini seterusnya akan menyebabkan nafsu seks semakin menurun atau mungkin langsung hilang.

12 Hati tersinggung
Seperti wanita, hati lelaki juga akan terasa bila menyentuh perkara-perkara tertentu yang tidak menyenangkan hatinya. Bila perasaan tersentuh atau tersinggung, lelaki akan memilih tidak melakukan seks sebagai cara menunjukkan rasa tidak puas hatinya. Perkara yang mungkin membuatkan seorang lelaki tersinggung antaranya adalah sikap pasangan yang suka mencela ataupun menjatuhkan air mukanya.

13 Berbeza pendapat
Lelaki juga akan memberontak dan ia akan melampiaskannya dalam bentuk ‘puasa bercinta’ apabila berbeza mendapat ataupun bertengkar dengan pasangan. Sebahagian lelaki memilih ‘menghukum’ pasangan dengan tidak melakukan aktiviti di tempat tidur hingga konflik selesai.

14 Masturbasi
Lelaki yang kerap melakukan masturbasi akan merasakan mereka tidak memerlukan pasangan untuk memuaskan nafsunya. Aktiviti ini semakin menjadi-jadi terutama sejak perkembangan teknologi informasi. Ia menjadi masalah jika terlalu asyik melakukannya sehingga melupakan pasangan sendiri.

15 Fungsi seksual terganggu
Terdapat lelaki yang mengalami disfungsi ereksi, ejakulasi awal ataupun lambat, akan menghindari seks dengan pasangannya. Bagi lelaki ini, daripada kecundang sebelum ‘berperang’, lebih baik tidak memulakan langsung.

Ulasan

  1. salam,

    rajin-rajinlah menulis...

    BalasPadam
  2. apa maksud ikan emas ye?

    BalasPadam
  3. Tetapi mcm mana pulak kalau keinginan suami dan isteri selalu berbeza masanye?Saya tak pernah menolak suami bila dia berkeinginan melakukannya, tetapi kalau saya yang berkeinginan, suami selalu menolak dan memarahi saya. Ini menyebabkan saya selalu kecewa dan malu. Saya rasa suami saya terlalu mementingkan diri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Susah nk phm lelaki mcm ni..agaknya lbh selesa dgn mlncp dr nk melayan isteri sendiri...mustahil lelaki normal x mau seks..

      Padam
    2. Saya lagi sedih..suami pernah punya kekasih yg tinggal serumah sebelum jadi mualaf.suami minat hbgn intim..sy baru 23.suami34.dia adalah org pertama dan sbgai org muda sy sgt inginkanbelaian sentuhan n hubungan..tapi malangnya dalam sebulan paling byk pon 4x je..kdg2 2minggu 1x...sy terseksa..sy malu untuk bercerita dgn sapapun..batin sy meronta..rasanya sy perlu cari jalan untuk matikan nafsu sy spy kurg seksa ini...

      Padam
    3. Suami sy juga begitu ..
      Terseksa sgt.sdg mcari jln pyelesaian sendiri

      Padam
    4. Bagusnya ko... Bini aku ajak haram nak layan... Payah payah aku carik fl aje. Puas ati.

      Padam
    5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    6. Padam Ulasan Dari: SESALJU BAYU
      Blogger Baby Girl berkata...
      saya juga selalu menangis sendiri,bila fikirkan sikap suami.dia sentiasa menolak ajakan saya.tapi bila dia nak,saya sentiasa akan melayan.saya malu dan kecewa.pernah dia cakap saya gatal,sebab saya mintak nak bersama.dan sampai sekarang saya tak akan mintak.cukup saya rasa malu sebelum tu.dan dah sebulan lebih dia x sentuh saya.saya jadi tertanya tanya sendiri,dan syak dia ada wanita lain.dia betul dingin dengan saya.berbual dengan saya pun tak ada lagi.betul saya rasa kecewa,terluka rasa kosong,tak dihargai..saya mampu menangis

      Padam
    7. Same goes to me.. 3 ke 4 bulan baru sekali bersama.. Seksa batin.. Betul2 xtau dh nak buat apa..

      Padam
    8. Ramainya isteri mengalami masalah yg sama ye.. X tau la faktor apa.. Hanya mampu berdoa agar Allah beri pahala di atas musibah dan kesabaran kita dan gantikan dengan yang lebih baik.. Aamminn..

      Senasib jugee��

      Padam
    9. Kadang2 suami tersinggung dgn perbuatan @ kata2 isteri sepanjang hari tapi dia tak luahkan tanpa pengetahuan isteri. Ini mempengaruhi mood seks suami. Disarankan sblm masuk bilik tidur, minta maaf & kucuplah tangan suami. Isteri tak boleh terlalu ego melebihi ego suami. Biarpun isteri rasa tak bersalah kpd suami sepanjang hari, tetaplah mohon maaf sblm masuk tidur, InsyAllah hati suami akan sejuk kalau ia tersinggung @ terasa hati

      Padam
  4. Saya/isteri tidak pernah menolak jika pasangan mengajak untuk projek. kami lakukan dengan gembira, dengan berbagai posisi yg baru.

    BalasPadam
  5. abis mcm mne pula bagi pasangan suami isteri yg melakukan hubungan seks 3 kali setahun.isteri memang ingin melakukan, tapi suami sering menolak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama dengan saya...suami kena buatan orang...hanya bersama sekali 2 je dalam sebulan ...suami langsung xde nafsu kalau nak bersama ...dari awal berkahwin macamni...nak anak ..tapi nak buat mcmmane ...kuasa Tuhan ..😣

      Padam
  6. Nabi shallallahu ’alayhi wa sallam berkata : ”Seorang isteri itu belum menunaikan hak Allah selagi dia tidak menunaikan hak suaminya, jika suami berhajat kepadanya sedangkan dia berada di belakang tunggangan, maka janganlah dia menolak.” (Diriwayatkan oleh al-Thabarani dengan isnad yang baik. Berkata al-Haithami : Perawi hadis ini adalah perawi al-Sahih kecuali al-Mughirah bin Muslim, beliau adalah thiqah)

    Nabi shallallahu ’alayhi wa sallam berkata lagi : ”Jika seorang suami itu memanggil isterinya kerana berhajat kepadanya, maka pergilah kepadanya walaupun ketika itu dia sedang membakar roti.” (Diriwayatkan oleh Ahmad, al-Nasa-ie dan al-Tirmizi ; beliau berkata : hadis hasan sahih)

    Dalam hadis yang lain pula, Nabi shallallahu ’alayhi wa sallam berkata : ”Demi jiwaku yang ditanganNya, tiada seorang lelaki yang memanggil isterinya untuk bersama, lalu dia menolak, dan suami tidur dalam keadaan marah (tidak redha) maka malaikat akan melaknatnya hingga ke subuh.” (Diriwayatkan oleh al-Bukhari dan Muslim)

    Dalam sirah Ummahatul Mukminin radhiyallahu ’anhunna pula, kita dapat lihat dalam sebuah hadis, ’Aisyah radhiyallahu ’anha berkata : ”Dari ‘Aisyah radhiyallahu ‘anha : ‘Aku perlu melangsaikan beberapa hari puasa Ramadhan (yang ditinggalkan), dan tidaklah aku mengqadha’nya melainkan dalam bulan Sya’aban (kerana menyediakan diri untuk Rasulullah shallallahu ’alayhi wa sallam).” [Diriwayatkan oleh al-Bukhari dan Muslim]

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa masalah dia ni. Org cakap pasal suami tolak keinginan isteri. Bukan pasal isteri x layan suami.

      Padam
  7. Sudah terlalu kecewa

    BalasPadam
  8. Bagaimana pula yang INI saya hendak bersama suami saya juga begitu tapi apabila bermulanya perperangan senjata nya akan kendur dalam waktu kehangatan saya teramat kecewa Dan menyebabkan says berfikir mungkin suami saya idak Bernanfsu lagi dengan saya

    BalasPadam
  9. sy bru kahwin 4thn..ank bru seorg 2thn lbh...sy sntiasa mahukan belaian suami..tp suami slalu bg alasan..slalu sy pndamkn perasaan..n menangis sndirian..xtau nk luah kn pada sape2..sedih sbb diri ni bagaikan xdihargai...dh mcm2 cara sy goda dia..tp dia ttp xnk...perasaan curiga sntiasa dlm pikiran sy..bley kira setahun berapa kali je kmi bersama itu pon dia yg nk..sedih btul...

    BalasPadam
  10. Tipu semua ni.....aku xpercaya langsung...ada ke bini yang kuat seks...aku menyesal sangat kawin dengan bini aku menyesal sangat....mohktar9653@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada je... jangan bingai sangat... tu la... kau ni pandai wanita luaran sahaja... patut kau pandai2 la naikkan nafsu bini kau

      Padam
    2. Saya pulak pelik kenapa awak sentiasa bernafsu? Isteri pulak tak nak??

      Awak tak percaya sbb awak bukan spesies seperti suami2 yg diceritakan.. Hakikatnya memang wujud suami yg tak meletakkan prioriti pada sexs..

      Saya juga mengalaminya.. Sebulan sekali pun ssh.. Nangis x yah cite.. Tp bila tak dilayan kita jd bengang dan mula lah nak bercakap pun dah malas.. Rasa cam org gaji pun ada..

      Jaga anak, masak, basuh kain, lipat, malam tido.. Esok sambung kerja..

      Pernah berterus terang tp next month jadi lagi.. Sehingga sampai 1 tahap minta doa tarik la nafsu ni sbb dah tak ada siapa perlukannya lagi😭

      Tp bila fikir balik cam tak baik je minta doa camtu.. Patut doa
      "ya Allah berilah pahala di atas kesabaranku ini dan gantikan lah dengan yg lebih baik"

      Harini aku tekad nak bercakap semula ngan suami aku.. Buat2 x de masalah..😆

      Jom kita sama2 ngadu kat Allah😊👍

      Padam
  11. separuh alasan ni blh jgk diterima, separuh lg, ada yg x msuk akal.punca suami dingin seks dgn isteri ni, ada jgk disbbkn tekanan rumah tangga, disbbkan syok sendiri lyn filem porno yg tidak sptutnya, disbbkan pmpn lain kerana krgnya dpt belaian dari isteri, kadang2 disbbkn perkara kecil jdi pertengkaran antara suami isteri, sehingga isteri hilang hormat pada suami, mmbuatkn suami tiada keinginan untuk bersama.ada jgk disbbkan penampilan si isteri tersebut, 80% lelaki curang disbbkn tempat tidur dan kurangnya perhatian dari isteri sbb tu la kite byk dgr kes2 poligami ni.si isteri byk slhkan suami bila berpoligami, tp x nampak kurangnya ape kite pada suami.suami bknlah nak si isteri ni jdi super model utk diri dia, cukup la sekadar memberi perhatian, kasih syg serta hormat pada dia.itu pon sudah cukup menghargai diri dia.jgn la jdi nusyuz.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh jadi juga. Suami saya pernah dingin dengan sy sb ada org ketiga. kekasih lama dia. Sy juga pernah nmpk dia melancap dibilik air. Apa yang mampu sy lakukan berdoa agar dia diberi hidayah. Dh hampir 11 tahun sy menderita, tidur juga berasingan. Bkn Sy tak melayan atau mengajak tetapi sentiasa menolak dgn alasan tak ada mood.

      Padam
  12. Setuju jugak dengan point number 12. Sebab bila tersinggung, nak balik rumah pun jadi stress... hahaha

    BalasPadam
  13. Saya fkr sy sorg bgtu.. Mungkin bnr mslh hormon.. Isteri inginkan belaian suami bukan sbb kuat seks tp rasa syg itu yg kmi rindukn.. Hubby i miss the old u.. Badly..

    BalasPadam
  14. .. saya juga kerap menangis..masa saya tahu huby x mampu seks lagi atas faktor kesihatan... saya rasa saya ok dan boleh terima.. tapi bila saya sedar bukan sahaja melalui hidup tanpa seks.. dia juga bersikap amat dingin dan hilang nafsu langsung kpd saya..x lagi membelai manja saya di saat2 saya perlukan perhatian.. saya mula merasa amat takut dan tertekan..saya rasa terlalu keseorangan.. saya tahu saya tak mungkin dapat luahkan kepada sesiapa.. saya akan pendamkan perasaan ini.. dan semoga di penghujung jalan.. Allah s. w. t akan beri saya kekuatan.. dan saya akan simpan kasih saya pada huby sehingga di Jannah.. huby.. please help me.

    BalasPadam
  15. alangkah hncur hati ni bl suami ckp nafsu die naik bl tgk prmpuan mengandung. sdgkn sy xmampu utk mengandung. tp mcmna nk mengandung, seks bsama jarang..mcm skgni, da hmpir sbln kami tak bersama... tp phubungn harian normal, die ajk tgk wayang,sentiasa pgg tgn sy bl tgk tv hr2. tp xmelakukn seks dgn sy. knp....sy buntu sgt..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pon sama macam tu. Suami mcm biasa, 1 office. Jln pegang Tangan, malam2 tgk TV pegang Tangan. Mesra. Tp dia selalu tolak ajakan saya. Perempuan pon ada nafsu sex juga. LPs dia tolak kami terus bergauh. Terlalu memikirkan diri sendiri. Saya baru kahwin pulak tu

      Padam
  16. alangkah hncur hati ni bl suami ckp nafsu die naik bl tgk prmpuan mengandung. sdgkn sy xmampu utk mengandung. tp mcmna nk mengandung, seks bsama jarang..mcm skgni, da hmpir sbln kami tak bersama... tp phubungn harian normal, die ajk tgk wayang,sentiasa pgg tgn sy bl tgk tv hr2. tp xmelakukn seks dgn sy. knp....sy buntu sgt..

    BalasPadam
  17. Saya seorang isteri yg menjaga penampialan lebih-lebih lagi ketika bersama suami tetapi, itu bukan sesuatu yg penting bg suami saya..kalu tidak masakan ajakan saya sering ditolak mentah-mentah. Selalu menangis sendiri, rasa suami dah tak cinta.Hal ini lebih parah pd bulan Ramadhan kerana suami asyik beribadah setiap malam, sehingga menganggap tidak perlu bersama dengan saya. Kami berkahwin pd usia muda 22 tahun dan kini sudah 36thn, hal ini betul-betul menyiksa hati saya..sedihhhhh sgt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  18. Sedih juga membaca cerita2 teman2 disini para istri.. sy juga tak terkecuali..sbb itu saya termasuk disini. Saya mungkin kerana faktor dia penat. Kami sering berbual dan open dlm hal seperti ini. Suami melayan tapi saya tak dpt kepuasan yg sepatutnya. Setelah baca nota disini.. mungkin saya harus mula menukar penampilan saya berpakaian dirumah, mencantikkan diri juga rumah terutamanya kamar tidur saya. Sbb faktor penat bekerja, dengan keaadan rumah yg selesa, istri yg cantik penampilan, stress di tempat kerja boleh hilang... Harap kita semua dapat bersabar dan berdoa juga uasaha.

    BalasPadam
  19. Saya alami pkra sama..suami baik,btggjwab pd sya dan ank..smua ckup.tp sya x rsa bhgia..dlu kmi tggal berasingan tp rsa bhgia..skang sya rsa kosong..da 3 bln suami x sntuh sy..sskli klau pnt sy fhm..tp thn lepas sya mgndung..smpai ank sya umo 7 bln bru dia sentuh sy kire2 lepas sthun.. itu pun sy yg mulakan..pd sya suami sprti ambil ringan hbgan seks..sya kawen bru sthun lbh tp sya x rsa gembira..sya kecewa tp xde tmpt nk luah .....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Sya pulak kerap bersama. Masing2 kuat nafsu. tiada masalah langsung.

      Padam
  20. Suami saya sudah terus terang ygdia mmg takde selera dan tiada nafsu dgn saya. Dia kata saya mmg cantik sexy semua, tapi dia tak boleh nal sentuh saya.dia kata saya ni mulia. Tapi dia takde perasaan terhadap saya. Tanpa saya ketahui, dia ada hhbungan dgn perempuan lain yg mmg jauh beza dari saya. Dia kata rupa bukan masalah. Dia mmg tak kisah kalau buruk pun.
    Dia da cuba bertahun untuk ada perasaan dgn saya tapi masih tak boleh.
    Semoga Allah akan melimpahkan kasih syg dan cinta antara kami. Insyallah.

    BalasPadam
  21. Jaga hubungan kita dgn Allah, dan yakinlah Allah akan jaga hubungan kita dgn manusia; termasuklah hubungan kita dengan pasangan suami/isteri. Semoga Allah redha dengan usaha kita.

    BalasPadam
  22. Antara sebab knp suami dingin...

    1. Stress..masaalah tempat kerja bw balik rumah...
    2. Ada sesuatu masaalah yg belum selesai...masaalah hutang, kerja dll.
    3. Penat sbb kerja atau perjalanan jauh. Perlu rehat dahulu..seks boleh bermula jam 3 pagi..atau jam 7 pagi di hari minggu.
    4. Kurang nafsu/ED...kerana tak jaga pemakanan. Perlukan supplement.
    5. Suasana yg kurang selesa.
    6. Terlalu kerap..tiap2 malam isteri mintak..seks tiap2 malam akan menyebabkan sakit2 badan dan rasa lesu.
    7. Dll...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy baru berkahwin x smpai 2 bln..ttp kmi hnya bersama sebenar2nya hanya 4 kli shj dlm tmph itu..itu pun bila sy minta.. suami seolah2 tidak ada perasaan pd sy.. sy terseksa.. sy goda pun dia msih x fhm. Normalkah dlm hubgan sprti ini di awal perkahwinan? Sy jd stress.. makan hati dan terasa sgt malu bila permintaan sy untk bersama dibiarkan mcm tu shj. Seolah2hnya sy yg mahu bersama dan dia tidak. Sy rasa nk mnta dia lepaskan sy shj drp seksa sy begini.. tlg la bantu sy..

      Padam
  23. suami aja ke ada mslh... ingt isteri ni takde mslh. takde bebanan...sy bekerja jugak. tp nafsu seks boleh jer ikut kemahuan suami jika setiap hari dia nak. cuma suami jrg2 nak. bila sy nak dia kata tak larat. ada mslh... esok lah. mcm2 alasan..
    cuma sy agak bernasib baik. dlm seminggu 2 kali camtu... kalau ikutkan memang nak lebih. hari2 pun boleh. suami aja yg tolak. penat katanya. agak2 isteri yg kerja ni xde penat kot..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo la bini aku macam ko kan bagus... Bini aku ade saka. Aku kawen ni pon dulu pakai saka gak family dia ni.... Kawen dgn org ade saka mmg naseb mcm ni... Kalo la ade tali gantong kan senang

      Padam
  24. Kalau smggu 2 Kali tu kira bersyukur la. Saya ni sebulan 2 Kali. Rase sedih Sgt. Org dah mula tanyakan anak tapi mcm mana nak ada anak kalau brsama pun tak. *Nangis*

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Sy kawen 15 bln x pernah boleh rasa sedap nye mcm ner.lagi hampes sehampeh hampeh nye.jd org gaji je kat umah.syukur je la.dpt jugak hidup.

      Padam
    3. Sabar ye awak .. Saya pon senasib dengan awak juga ... Dah 7 bulan kahwin belum ada anak lagi ... Saya sedih sgtt .. Time saya nak , mest ada ja alasan dia bagi .. Katanya penat . Esok je lah . Hati saya hancur sangat . Saya mngis je sorang2 . Bukan sekali , tapi byk kali dah mcm ni .. Saya baru je kahwin .. ada jugak org tnya saya bila nak ada anak , dalam hati ni bkata , macam mna nak ada anak , main pon jarang . Saya sedih n cemburu sangat tengok pasangan lain selalu mesra je . Saya tak nafikan depan org mmg saya nmpk mesra dgn suami saya . Tapi hakikatnya tak sgt pon ... Saya sedih . Saya kecewa . Saya nak dia tahu saya kecewa dgn dia . Tapi saya malu nak berterus terang . Nampak saya teruk sgt nak benda tu . Help me ��

      Padam
    4. awk kite lalui bende sama.sy baru kawin dua bln..org duk perli pgantin baru mesti hari2..tp hakikatnye dua bln kawin baru blh kira je tu pn die nk..kalu sy nk die bg alasan je.. :(

      Padam
    5. hmm..ramai rupanya senasib yg br Kawin gini..sy nk msk 3 bln kawin..seksa sgt rs dpt laki kurg nafsu..wpon suami caring tp bab tu sgt2 mengecewakn..ble sy dtg bln dia konon2 kcwa sbb xlekat..pdhal dlm ht sy bersama pon jrg mcmmn nk lekat..pernah lari sbb bnda ni..Allah.. tahu Sy berdosa..tp sbb xdpt nk sembunyikn rs kcwa ni dah..nmpk mcm gle s** sgt sy ni tp bnda ni la yg bole wat org prmpuan hilg stress..hrp sgt somi memahami..hmm..sedih..

      Padam
  25. Sy lpas thn ke 2 kawen dh jrg bersama.dh xde lg sex day mcm awal2 kawen.sy pham dia pnt keje.then dia hanya nk wat ms sy subur dmi nk dptkan anak.bila sy sah mengandung,3bln pertama kami elak.tp masuk trimester ke 2, skali je dia sentuh.skg dh trimester ke 3, sy ajak dia bersama supaya sng bersalin pn dia xnk. Dh la skg nafsu membuak. Pnt goda n pujuk suami ttp buat xtau. Smp tekanan darah sy makin tgi kerana terlalu stress.setiap hari menangis dan mengharap.sy berbogel dpn dia pn dia buat xtau je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yessss, this is so true! Berbogel, pakai seksi mcm mana pun dia tak heran.
      Pada dia dah bagus dia duduk rumah, tak keluar jumpa teman2.
      Ajak berbual apa2 saja setakat fokusnya berapa minit saja, nanti sibuk dengan hp.
      Dia kata dia memang lelaki jenis gini jadi nak buat mcm mana :(
      Setakat sebulan sekali, itupun dia cakap nafsu saya kuat.
      Dia kata dia malas nak foreplay segala ikutkan kehendak saya. Saya jawab dalam Islam pun seorang suami tidak boleh terus saja cucuk. Biadab tu namanya.
      Dia kata kalau gitu saya saja yg mulakan. Takkan tiap kali kita saja?

      Padam
    2. Sama lah. Sy ni sentiasa wangi2. Bile suami balij je terus mandi untuk wangi & bersih. Pakai gincu. Pkai singlet & spender je setiap malam untuk suami. Kadang2 pakai see through. Mcam2 dah baju seksi saya pakai. Baju dalam hot2 saya pakai depan die. Tp die wat dek jer. Kite dok lah manje2 cam kucing. Die boleh berdengkor pulak tibe2. Paling geram ingat die on bike die pegang kita. Tp rupenye tak pun. Dah raba kite, pelok kite die tido pulak. Ingat kite ni bantal busuk die ke takde perasaan. Bile kita start kiss die bg kiss one touch je. Kite nak deep kiss dei wat xtau terus tido. Penat la hari2 gode suami tp cam hampeh. Nsk kate kite ni tak lawa. Seriously? Im mixed face. Which ramai yg obvioudsly attracted to me. Hello cik suami?? Kalau tak suka ckp jgan seksa batin kite. Almost 1 year ok kite ni dok tunggu jek. Dah amek jamu bagai tp klu suami tak nak pun tak guna. Penat jek jaga badan lepas beranak. Even stretchmark pun takde ok! Semua untuk cik suami. Tp useless. Die takde perasaan pun kat kite ni. Hmmm hanya mampu sabar jek demi anak tercinta.

      Padam
    3. Bodo punye laki

      Padam
    4. Pndpt saya faktor teknologi skrg..iaitu lmn web porn..gadis2 putih mlepak..seksi..lebih puas ditonton bbanding isteri sendiri

      Padam
  26. Sebelum suami mkn 'special' kt luaq umah,layan la permintaan suami seketika..jgn pentingkn tdoq..skali 'mkn luaq' susah nk berhenti..yg di luaq suami wt hal,dlm rumah isteri selalu ngelak..benda nk t'jadi mereka bertemu..crita masalh masing2 lak da p'samaan..kalau dh 'pernah' walau skali memang xheran lg yg dirumah..baik yg pmpn bek yg laky..kaum hawa jaga la leklok suami masing2..bukan mnta sari 3 kali pn..3 kli seminggu pun rasa syukur sgt dh laky 2..'jgn smpai suami pilih menu kt luaq'..walaupun da 9 akal tp xboleh lawan dgn 1 nafsu dlm dri..terpulang la..(cerita benar)

    BalasPadam
  27. Kalau suami langsung menolak.goda pun menolak.ajak pun menolak.usik2 pun menolak.alasan x pandai.dah kawen 15 bln pun x mau pun.asyik bg alasan je.untung la dpt suami ada nafsu.drpd dpt suami x de nafsu.

    BalasPadam
  28. Hmmmm...no komen,sedih gak kdg..tp cuba mmahami

    BalasPadam
  29. Saya dah kawin 14 tahun. Tahun pertama saja yg suami saya 'normal'. Luarannya mmg suami saya perfect...bertanggungjawab, ayah yg penyayang. Tapi dia dingin sedingin2nya dgn saya. Tak boleh duduk dekat2, tidur dekat2 apatah lagi..jarang berbual..seks 2-3x sebulan itupun jika saya yg minta. Rata2 org memperkatakan tentang isteri yg tak melayani suami...tapi islam memberikn kelonggaran kpd suami utk berkahwin sehingga 4. Tapi isteri??
    Sekiranya suami tu tahu dan faham tanggungjawab sebagai suami iaitu melayan dan menggembirakan hati isteri, masalah dingin ini takkan timbul ataupun klau ada, mesti cari penyelesaiannya. Saya melayani makan minum suami saya, sentiasa berketrampilan menarik, saya wanita berkerjaya dan independent. Namun saya perlukan belaian seorang suami.Dan ini yg saya tak dapat. Dah lama saya pujuk hati saya. Mungkin sudah tiba masanya saya melangkah pergi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Owh sama lah sya...dh 13 thn kawin..boleh di kira berapa kali kami bersama..lps 2 bulan kawin..sya langsung xdisentuh...alasannya stress sbb mak nya sakit breast cancer dn meinggal dlm 2 bulan kami berkahwin..slps tu..sya mohon dn merayu utk dia pergi berubat..kemudian barula ok hubungan seks kami..tp lps sya di sahkan mengandung anak pertama..sya lngsung xdisentuh lg...sehinggalah anak sya berumur kira2 2 thn lbih...itu pun dia tergugat sbb tahu ada lelaki yg cb tackle sya..kemudian sya mengandung anak ke 2 pula..perkara yg sama terjadi lg sehingga lah anak kedua berumur 3 thn lbh...sya pujuk dia sbb sya nk kan anak lagi...kami berusaha juga..tp sbb jrng bersama..sya susah pregnant...puas berubat sana sni..alhamdulillah sya mengandung anak ke 3...sah je pregnant ..jd lagi..xdi sentuh hingga lah anak sya kini dh pn berumur 4thn...mksdnya dh lbih 4thn sya tiada hubungan seks...bagaimana tu....sya dh tk larat nk hadap dh...

      Padam
  30. Saya pn begitu, selama kahwin 3tahun..suami xpernah mintak..mgkin tggu sy yg minta..bila da masuk thn ke3 ..bila sy minta ada je alasan da lewatla(sbb anak bru tdo)..nti la..bila ank da tdo awl sikit..alasan esk la..mcm die sorg yg bekerja..pdhal sy bekerja lebih jauh drp die..sy pn rs suami dah xbernafsu dgn sy..knpe die xterus terang..kenapa die bincg makan jamu mak dara ke, tukar apa yg xkene kt kita ke..bila ditanya.."jwpnnya jgn nk merepek"..Ya Allah hanya Allah yg tahu perasaan hati ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy lupa nk tulis..tetapi sy tau die jujur dan setia pd sy..siapalah yg ptt sy rujuk utk selesaikan masalah ni..mungkin masalah berat badan dia kurang nafsu?..

      Padam
  31. Bila saya masuk dlam blog ni baru saya tahu . Igtkan saya seorang ja nasib begini .suami saya sering tolak ajakan saya . Alasan ya penat . Tapi bila time dia mahu , saya tak pernah tolak. Saya rasa mcm saya tak da disayangi dan dihargai langsung . Dah la baru kahwin je . Terseksa batin . Selalu nangis sorang2 . Cemburu sangat tengok pasangan lain bahagia ... Rakan yg bkahwin sama dengn saya pon dah prgnant.. Saya nk prgnant mcm mna , main pon jarang sedih weh . Kecewa sangat2 .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun mcm tu sis. Ingat sy je yg ade problem ni rupenye ramai lagi kat luar tu. Untung jugak la suami ade yg nak, klu sy pulak dia x penah minta. Asik sy je huhu letih mental, stress. Selalu rasa nak becerai je tapi tak ade kekuatan lagi.

      Padam
    2. rmi rupanya cmni..rmi isteri yg kcwa ble suami kurg nafsu..sy pon br Kawin nk msk 3 bln..kcwa sgt sbb somi kurg nafu n mngharap kte yg Mula dlu..malu sbb rs terhegeh2 sgt..few times gaduh n bncg bnda ni..tp still xde perubahan..sy pon nk sgt ank cpt ats faktor umur..tp tu la klu jrg sgt bersama cmne nk Ade ank ..lps tu xde kepuasan bersama pon..serius sgt stress n kcwa

      Padam
  32. Ntah mcm mna lg nk suami mcm dlu..dh ade ank pn still nk cri betina lain lam wechat n add page lucah,amik no telefon nk diaorg melayan..isteri ni nk campak mana ye??sy perli kata cmni nk cri lelaki lain lah,pandai plak nk marah..bini sndiri ade xnk plak nk main..alih2 nk cari betina lain plk..lelaki mng mcm ni ehh??gatal???

    BalasPadam
  33. Ingat saya seorg jer laki tak layan di tpt tidur rupa2nya ramai. Saya mmg kecewa hanya dpt seks dgn suami sebulan sekali. Itu pun nasib baik. Klu tidak 2 ke 3 bulan sekali. Keadaan ni dah berlarutan lebih 7 thn sejak dpt anak. Dah la susah nak dpt, itu pu kena mintak mcm pengemis. Tiap kali buat dia yg sampai dulu. Mmg hampa. Suami saya semua ok dr segi tanggungjwb lain cuma hampas bab seks. Mmg nasib x baik, takkan nak cari laki lain dek krn seks semata2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama dgn sy..terseksa sgt��

      Padam
  34. Ieyelah. Ingatkan tak ramai gini. Dulu kelahiran ANAK pertama. Setahun tak bersama. Alasan dia tak sampai hati nak bersama kerana ternampak darah masa saya melahirkan ANAK. Selepas peristiwa ITU. Jarang2 juga. Kali ni plak nak masuk 8 bln tak bersama. Dah bagitau. Skang dah sebulan dia suruh sabar. Adoiyai... ITU sebab saya tido dgn anak2 sah2 dia takda sebelah. INI dia suh tido dgn dia. Apatah peluk ker pegang tangan ker. Buat tak tau jer. Nangisx10 jerlah saya ni. Perasaan ni bukannya Ada switch on atau off. Dtgnya dgn sendirinya.... Barulah saya faham kenapa perkahwinan Ada yg bercerai disebabkan kekurangan seks. Sakit kepala, sakit pinggang. Kemaluan terkemut2 satu badan lemah dek menahan perasaan... Doa suh hilangkan perasaan INI pun tak hilang2... Nak jer try beli batang tiruan. Suh ceraikan taknak plak. Pentingkan diri sendiri. Geram betul .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua wanita merasakn ini semua..sampai tahap dh redha..kadang suami jemu dh ngan bini.nk burit betina lain plak.klau dgn betina lain haram dia ada la nafsu.kalau dgn bini sendiri yg halal xde nafsu..

      Padam
  35. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  36. Apakah cara mengatasi masalah kelaki yg sdh terbiasa melepaskn nafsu sendiri tanpa memerlukan isterinya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba cara traditional..atau rujuk pakar sakit tuan..
      Sekadar pandangan

      Padam
  37. aku laki bini bekerja, nk brsama aku jer yg mngajak pas tu kena rungut plak tu, sbilan 2,3 x jer
    aku dh letih nk mngajak, xpe aku dh plan nk mkan luar. puas ati biar padan muka ngan dia..kt dlm ni bnyak bini yg bekeinginan sek, tp aku terbalik..sesiapa boleh bg cadangan peribadi...azna50007@gmail.com.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat aduan kat pejabat agama..biar ustaz nasihatkan.

      Padam
  38. Solat ..doa agar kita trima dgn ikhlas setiap apa yg trjadi

    BalasPadam
  39. sye sgt sedih jugak..berkahwin da hampir 8 tahun..awal perkahwinan boleh dikatakan seminggu 2 x bersama..lepas 3 thun.. kami da x bersama sehingga sekarang..lebih kurang 5 tahun..anak pun xde..tpi die layan sye baik..sye muda dri die 14 tahun..sye jdi pendam rase..menangis sorang2..mula2 ade mintk..tpi selalu kne tolak..lama2 kami da jadi biasa..die x mintak..sye pun x mintak..hati ni jgn ckpla..mmg da tahap kebal..keras..kaku..sye jge penampilan..sye mkn supplement..tpi masih ditakuk lama..sekarang masih sama...perkahwinan tanpa seks...sye xtahu allah uji sye berapa lama..ape yg sye boleh katekan..sye ykin setiap ujian ada hikmahnye..tpi sampai bile...sebagai manusia..sumpah sye x kuat..klu nk mintak berpisah..mmg xkan..sebb sungguhpun kami x bersama..die baik dgn saye..baik dgn family..die terlalu baik dimata saya..kadang2 sampaj sye kate dlm diri.." xpela klu x bersama..saye tutup mate je sebb kebaikan die terhadap sye dan keluarga"...tpi seperti sye katekan tdi..sye manusia biasa����..sye xkuat..sye tau yg tertulis..pasti ade hikmah..sye yakin..sye berdoa semoga allah beri kekuatan ini pda sye..����

    BalasPadam
  40. Allahuakbar.. Ramai rupanya... Sya menangis pd Allah semahu2 nya...buat solat hajat mohon Allah sembuhkan kelakiannya... Sya mohon juga lindungi Saya dan dia dr kecurangan, kemaksiatan, kejahatan dan kekufuran. Rasa sedih dan malu tak terucap. Sya ada kerjaya ada rupa, sblum kawen ramai ramai yg cuba... Sya pilih suami krn ptunjuk dr istikharah dan sya syg dia. Tidur berbantal lengannya, sya selalu berkata2 dlm hati "ya Allah.. Ini ptunjukmu dan aku syg dia... Sembuhkanlah, lindungi Saya dan dia dr kecurangan, kemaksiatan, kejahatan dan kekufuran. Orgnya baik bertggjwb... Kdg kdekut nfkah pun, Beli mcm2 yg tak termmpu saya... Takut dia gay. Sya mohon pd Allah lindungilah dia. Rujuk pd perubatan islam, rupanya dia d sihir dan teruk tp bertahan. Allah temukn dia adalah utk dia dpt doa dr seorg isteri... Ya Allah, kuatkn aku... Berikn ku kekuatan ktika nafsuku kuat... Dulu, Thn pertama, sya berdosa krn masturbasi... Menangis pd Allah krn x mmpu kawal. Mandi hadas, menangis semahunya. Allah dgr rintihan, kini tiada lg.

    BalasPadam
  41. Allahuakbar.. Ramai rupanya... Sya menangis pd Allah semahu2 nya...buat solat hajat mohon Allah sembuhkan kelakiannya...
    Kini saya faham derita batin isteri... Perit sgt.. Perit.. Malu.. Terluka... Sedih.. Rsa rendah diri.. Rasa hodoh.. Sya sedar semua tu tak btul.. Sya sedar rupa paras cantik Allah beri bukan jaminan kebahgiaan..
    Sya direct doa dlm solat hajat saya, "ya Allah, sembuhkan kelakiannya... Sya mohon juga lindungi Saya dan dia dr kecurangan, kemaksiatan, kejahatan dan kekufuran. Betikan kami kemenangan dlm mencapai kenikmatan dlm hubungan kelamin kami. Berikan kejayaan dlm rumahtangga kami. "
    Saya baca byk2 surah yusof ayat 4... Baca byk2 rabbi yassir walaa tua'ssir rabbi tamim bil khoir ya karim....
    Sya mohon keampunan yg teramat sgt od Allah, Sbb msa bercinta lama dulu, kami terlanjur.. Bila Allah temukan kembali... Ini saya hadapi... Mgkin ini balasan Allah buat kami... Ya Allah... Sedih sgt... - "isteri yg halal buat dia,petunjukmu ya Allah"

    BalasPadam
  42. Allah..x sgka ramai sgguh isteri yg kegersangan..sedih sgguh sy pun mghampiri keadaan ini..lbh mlg suami sy 9 thn lbh muda..biasanya llki 20an nafsu seks membuak2 tp sebaliknya dgn suami sy..plg menyedihkan ketika anniversary ke4 kami bercuti di hotel mhl namun dia lgsg x menyentuh sy..xde bpegangan tg, memeluk apatah lg melakukan seks..3 mlm blalu begitu saja n dia sibuk melayan org tuanya bshoping smpi sy terabai..sy protes rs sedih n ttekan..buat ms ni sy msh merajuk n hbgn kami dingin..sgguh sy sygkan dia wpon nafkah zahir n batin x pnh smpurna..

    BalasPadam
  43. Sya selalu berselisih faham dgn suami....sudah brkhwin 15 tahun....sya buntu sbb bila brgaduh kami sama2 fed up nk brdamai...dua2 rase twar hati....tpi kmi ada ank2 sbagai ikatan...msalah seks klu sya minta dia bagi....tpi bila bergaduh dua2 tawar hati....klu bergaduh smpai berbulan x brcakap...x berpandang....x tidur sma....setakt ni prnah smpai 6 bulan....dia baik sbgai "bapa".....tpi sbgai suami nfkah x diberi wlaupun gaji sya dan dia besar...klu stakat rm200 sebulan apalah slahnya....asyik mngadu x de duit....confse

    BalasPadam
  44. Ermmm saya baru 5 bulan berkahwin.. dan kini saya mengandung 10 minggu.. nafsu sedikit membuak akibat pertambahan hormon progestrone.. dan akhir2 ini suami agak dingin utk berhubungan intim.. di awal perkahwinan suami agak agresif menuntut sex.. sehari 2 atau 3 kali.. sekarang suami hanya menuntut seminggu 2 kali.. tapi suami telah menjelaskan perkara sebenar bahawa dia keletihan dengan kerja2 pejabat.. saya cuba utk memahami dan bersangka baik.. semoga Allah mengekalkan kasih sayang di antara kami dan saling menerima seadanya.. suami tetap baik dan melayani saya bagaikan puteri..

    BalasPadam
  45. Pegi mamposlah lelaki ni mmg menyusahkan..bile pempuan dah x tahan buat hub kat luar..salahkan pompuan..biasanya lelaki yg xnak sex ngan isteri ada hubungan ngan pempuan lain kat luar..jilake..

    BalasPadam
    Balasan
    1. jgn menuduh sebarangan..krn sikap dan perangai buruk bini lah buatkan aku hilang nafsu pdnya

      Padam
  46. Saya dah kahwin almost 5 years. Anak baru seorang umur setahun setengah. Awal perkahwinan hubungan ok. Waktu mengandung saya perasan suami kurang nak berasama walaupun tido sebantal. Saya cek handfon suami waktu tido, rupanya suami saya biseksual. Ada hubungan dengan lelaki lain, tp yang perasan cuma buat ringan2. Sampai sekarang suami tak tahu saya tahu tentang nafsu songsang dia. Saya pernah menangis bgtau kat dia yang sy dah lama tak disentuh. Suami berubah sekejap. Tp kembali dingin. Sekarang sebulan sekali je bersama. Sedihhhhhh.. Rasa macam diri ni tak cantikkk..!!!

    BalasPadam
  47. Ya Allah ramai rupanya isteri2 yang bernsib mcm ni. Ingatkan saya sorang saja yg sedih n nangis tiap2 mlm. Mmg sedih dan malu bila kita minta tpi ditolak .bila kita goda xdilayan. Walaupon kite dh jdi isteri. Tpi kita sbg perempuan byk bermain emosi. Perasaan malu tu membuak2 smpi segan nak minta lagi..dan bila berbincang jawapannye sama penat bkerja.. sye bru 2 thun berkahwin dan mempunyai seorg puteri. Skrg nk msuk 2 tahun mmg hubungan seks dh takde mcm dlu. Lepas dah ade ank suami xde langsung mntak nak bersama. Tidur pon asing2. Kdg2 tu boleh kira 2 3 bulan tak bersama. Sedih sangat. Semoga Allah s.w.t kuatkan hati kita yg bergelar isteri..

    Bila saya dlm keadaan sedih marah dan stress 1 je saya pikir ada org hidup lagi teruk dari saya.. kena tinggal suami. Suami bermasaalah.. suami kaki pukul. Masa tu cuba pikir ape kebaikan yg dia dh buat utk kita.. sebb hidup berpasangan suami isteri utk terima kekurangan n kelebihan masing2.. semoga Allah kuatkan hati kita dengan penuh kesabaran..

    BalasPadam
  48. Emmm.. untungnyer suami yang dapat isteri yang tahu kehendak diri? Tapi mereka abaikan... Hahahahah RUGI RUGI..kalau saya takkan menolak...3-4 kali sehari tiada masalah. Itu sebab saya rasa saya patut patut cari seorang isteri lagi. Bila memikirkan nak kawin sorang lagi kang dia kecewa.. tp nafsu membuak buak.. dahlah tido bilik asing.. layan pun tak.. makan minum entah kemana.. masak jarang-jarang.. nak bersama 1 kali sebulan pun susah.. semua dah ada harta dah ada..rumah kereta, tanah, semua tiada hutang....peluk sikit marah.. adus... so sebelum apa lafaz terkeluar.. gaduh emm tak pernah sbb saya bukan jenis suka bergaduh.. baik saya cari lain atau Buat Grab atau Uber.. hahahah.....

    Biasalah kan Orang pompuan cakap kalau cari lain dah tak sayang dialah... layan dia tak bagus lahh.. ada orang kedua lahh.. emm macam2.. so malas nak bertekak..

    Hujung tahun ni Kalau ada rezeki nak berhenti keje GOV berhenti awal.. maleih nak layan keje dgn org.. saya nk travel sorang-sorang (naik motor)...bg isteri saya bagi peluang dah dekat 3 tahun dah.. so..kalau tak berubah so saya rasa lebih baik saya lepaskan dia jer.

    Saya rindu travel.. biasa nafsu tiada dengan masalah yang lebih mencabar yang akan datang.. dari memikirkan perhubungan suami isteri.. TRAVEL KE SEMUA BENUA..

    So, Biarlah saya seorang.. Maafkan saya jika menyinggong sesiapa.. Doakan saya selamat dalama perjalanan.. joefanz@yahoo.com

    BalasPadam
  49. Saya pun mempunyai masalah yang sama...sy beranggapan suami saya tidak normal kerana setahun hanya 2 or 3x saje sy bersama...sy xkisah sgt pasal seks ni tapi nafkah zahir pun die xbagi....sy dalam proses cerai dah xsanggup hidup dengan lelaki xnormal ni....

    BalasPadam
  50. Apabila isteri perangainya dibenci suami terlalu lama tanpa ada perubahan, jangan haraplah dia nak sentuh lagi. Bukan semua lelaki kisah dengan seks. Sakit hati yang mendalam akan memusnahkan terus berahi suami. Pandang pun takkan rasa apa-apa lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perangai suami yg isteri benci, menyampah, berkali2 tegur...tak pula isteri boleh abaikan tanggunjawab sebab takut dengan Allah....suami ble sesuka hati lak nak hukum isteri kalau isteri buat salah? Suami tu lebih agung sangat ke?

      Padam
    2. Betul..pertama jagala perangai sbgai isteri..bckap ngan suami kena lemah lembut..kekadang kalo phatikan isteri x lawa gemuk tp bhagia..bukan bersolek pun..cuba fikir..sbgai isteri ingatla..syurga d bawah telapak kaki suami..berdoala..menangis..mengadu merintih pd Allah..ingat doa isteri ni 95% dumakbulkan Allah..sujudla..mengadula Allah..imbas balik kenapa dia terpikat n syg pd kita mula2 dulu..jdla spt mula2 dia kenal kita dulu..

      Padam
  51. Banyakkan bersabar jerla yea.. Ingat sy sorang jer brmslah mcm nie..

    BalasPadam
  52. Sya pon ade mslah ni..sya kawen bru 2 thun lbih..ade sorg ank. Suami sy prnah x sntuh sya slma setahun lbh sjak sy mngndung 4 blan.suami seorg yg baik, pyyg, brtggjwb..smpi lah sya rsa ckup tertekan, sya suarakan hal ni pd dia. Msa tu umo ank sya dah 7-8blan bru skli dia sntuh sya..ade kala dia pnat, sy mnggu dia dah tdo..sya fhm. Ade kala dlm sblan skli sje dia sntuh..skrg da nk msk 3bln dia x sntuh sya..sya da dua kli suarakan hal ni pd dia. Bila ckp skli, skli on..bla diam, dia diam..ble cba on kdg dia poblem x naik, lmbat..sy rsa kcwa smpi sy pon dah x mo tggu..klo dia nk sntuh sntuh, x mo sdah..sy x mo mulakan dhlu sbb sy da byk kli kcwa d prtghan jln...dan sy malu..sy prhtikn dia x ske sembang bout hbgn intim.sy prnah ckp klo ade mslah ksihatan dlman blh kita ikhtiar brubat.tp dia diam dan x endah Pe sya ckp..skg sya tlis komen dia sdg tdur lena.......sdih ht ini Allah saje tau

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun tengah menggoogle ni suami tido lek jer. Takde perasaan langsung. Sy lebih rela tido asing dr sebelah die sbb klu tidi sama saya rasa nak 'bersama' tp die buat2 tido & bg alasan yg sama hari2. Kecewa yg Amat! Baik gi tengok tv HBO ke baca2 buku ke pape lah. Dah berbulan tak boleh tido sbb menahab perasaan membara.

      Padam
    2. Saya tak sangka ramai dalam ni yang mempunyai masalah seperti ini.. sy baru berkawin... Baru 3 bulan lebih.. dr awal perkawinan suami tk dpt berikan hubungan seks kepada sy.. sy tk pasti mungkin sbb ade masalah kesihatan.. pelbagai cara ikhtiar pun masih lg pncit dtgh jalan.. saya sedih... Sbb sy rasa hbgn kawin sy tk bahagia.. fi awal perkawinan suami nk juga pelok sy n ringan2.. skrg lpas 3 bulan... Dye seolah2 tk nmpk kewujudan sy.. bile sy bersuara dye pujuk sy n esok2 dye akan buat tk nmpk sy. Ya Allah sy sedihhh sgt.. bagaimana cara sy bole perbaiki hbgn batin suami.. sehingga skrg sy tk pernah rase kepuasan seks dan kasih syg.... Sy kdg2 nangis... Skrg taip ni tgh nangis layan radio suria lg ������

      Padam
    3. Mungkin ke sebab Jenis lelaki ni jenis lelaki y memilih rupa sebelum kawin..sebab kebanyakan komen perempuan yang terputus seks dgn lelaki kebanyakan nya yang mengandung dan y dah lepas mengandung

      Padam
  53. Nak luah kt sape pon x tau, mgadu pd allah jela..... Mintak kt suami mcm2 alasan, 3 bulan sekali baru dapat belaian, sy muda lg suami pon baru 36 takan x bernafsu dah, perit menahan kecewa batin ni, sampai satu tahap mcm nk cari jantan lain jew...... Sabarlah hati

    BalasPadam
  54. Rupanya ramai senasib dengan sy...bulan ni ckp la ulang tahun perkahwinan 5 tahun...masih belum dikurniakan anak... suami dingin... peluang nak dapat anak mmg la tipis...tp setiap bulan minta sy buat pregnancy test...mna la nak ada klu sebulan sekali je bersama... tertekan sgt sb ptg tnya x usaha ke nk mengandung...

    BalasPadam
  55. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  56. Solat hajat buat sendiri..kita isteri yang dizalimi,kita kena percaya Allah lebih mendengar doa kita berbanding doa org lain..doa isteri yang baik dan dizalimi tiada hijab dengan Allah..sabar byk2..bersangka baik dengan Allah

    BalasPadam
  57. Kt dlm ni artikel pasal isteri yg tak dpt layanan seks suami.
    Tp ada pulak lelaki2 yg sibuk dok cakap perempuan kena layan suami kalau suami nak seks, siap kluar hadith segala. Ko paham ke tak? Isunya suami yg tak layan seks isteri, bukan isteri tak layan suami. Kalau dah bebal..bebal jugak lah. Sia2 jadi lelaki.

    BalasPadam
  58. Kebayakan lelaki tidak ghairah melihat isteri sbb berpakaian tidak sesuai...cba pakai pakaian yg suami suka ketika tdo..pkai yg sexy2 utuk menarik minat suami

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boo!! Ni mesti loser noob. Belum kahwen.hello?? Pompuan hari2 seksi ok. Ingat gi mandi tu pkai tudung jubah bagai ke?. Stiap kali mandi kemban. Nk pkai baju ape sume kan dah seksi masa tu. Yah suami tak reti2 tengok bini apehal? Sibuk tgok fon. Dafuq??? Beria ok kiteorg bini2 ni dok bogel tp x tgok ape kes??? Plusss awak suami ketua keluarga tak reti2 beli kan hadia baju lingerie seksi kat bini ke? Kedekut taik kerbau!! Stupid ass fuck!

      Padam
  59. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  60. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  61. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  62. Bg pengalaman dan perhatian sy pulak..kemungkinan slalu lelaki ni byk godaan luar. Kdg benda haram tu bg dia lg sdp dr yg halal...dpn mata dh biasa...lg lg zaman teknologi ni kalau ada dua dua yg layan blh hanyut..mintak gmbar mcm mcm ckp soal seks..lg lg ada wechat tu lg byk benda lucah..kdg tnpa segan silu minta bg gmbar xsenonoh ..video lucah..siap ada buat group laki tu untuk layan servis pmpuan tu..kdg laki ni byk benda luar nafsu tu kdg jd hambar pd isteri sbb dh puas dgn yg lain..kdg laki ni tengok dan imaginasi bg dyeorg pun dh cukup...susah nak jaga iman..kdg solat tunggang terbalik pun still layan jugak.dyeorg kata sbb benda best..nak slhkn sapa..tu semua tanya iman didada...

    BalasPadam
  63. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah buat semua teknik. Die berdengkor jek. Pffft!!

      Padam
  64. Saya seorang suami selalu meminta sex dengan isteri. Tapi isteri selalu tolak dan dia minta melakukan hubungan sex pada keesokkan hari. Bila tiba masanya yang dijanjikan isteri terus buat tidak tahu. Apabila permintaan di tolak saya selalu merasakan kecewa dan berputus asa mahu minta sex dengan isteri lagi. Bukan niat si suami juga tidak mahu menyentuhi isteri sebab kadang-kadang si suami pun sudah merasakan bosan kerana permintaan si suami di tolak oleh isteri. Mahu dapatkan hubungan sex 1 bulan sekali pun sudah susah sekarang. Jangankan seminggu sekali lagi susah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Cuba tuan terbalik kan situasi tersbut..begitu jgk rsa isteri bila suami tak nk layan..semoga kita semua tergolong dlm kalangan hambaNya yg sabar.

      Padam
  65. Bila baca luahan2 para isteri kat sini rupanya sy x berseorangan.. Hebat ujian yg Allah bagi kat kita para isteri.. Perkahwinan sy 2tahun 6bulan ada anak 1tahun5bulan.. Lepas melahirkan anak suami dah x mcm dlu.. Almost 1tahun sy x disentuh.. Tidur pon x sama2, alasan dia panas laa adalah, sy ni sunggup nak psg aircond sbb nak tido peluk mcm dlu2 masa mula2 kahwin.. Tido berbantalkan lengan...skrg kaki pon susah nak bersentuhan apatah lagi peluk..bila sy pegang, belai2 'Alat sulit' dia, dia akan tepis tgn sy.. Tak mau disentuh.. Sy rsa down sgt, rasa diri ni buruk, honor, gemok mngkin sbb busuk @ longgar smpai buat suami x de selera, bila ditanya katanya bukan faktor tu.. Ntah laa sy pon dh buntu.. Sy risau jgk kalau2 suami gay.. Pernah jgk rsa nak bercerai.. Tapi demi ank sy telan je laa semua.. Xpela sy x disentuh.. Sy diabaikan asalkan ank rasa Kasih syg ayah dia.. Baru2 ni sy tgk hp dia.. Terkejut sy rupanya selama dia x sentuh sy.. Dia sedap melayan cerita lucah.. Sy sedih sgt.. Isteri ada depan Mata tapi porn jgk yg ditenggok.. Tiap2 malam menangis fikir kenapa5! X blh tido.. Imsonia dtg balik.. Letih mcm mna pon mlm x blh tido.. Tgh baring2 nangis.. Tertekan sgt.. Stress.. Kdg jealous ngn isteri yg sy suami mntak pon x nak kasi.. Kalau kes mcm tu.. Dh lama isteri tu kena ceria atau suami makan luar.. Tapi situasi kita yg sebaliknya ni, sabar dan sabar demi anak yg masih kecik.. Sbb kita masih hormat suami dan takut akan dosa, x de istilah makan luar bagi isteri.. Sabar je makanan dia.. Sgt x Adil rasa diri dilayan mcm housemate.. Hanya mak kpd
    Ank dia.. That's all.. X lebih dri tu. X de belaian Mesra...peluk.. Semua dah hilang.. Semoga kita semua tabah dlm hadapi ujian ni..

    BalasPadam
  66. Sy pun xfaham dgn suami ni. Klu xde rasa nk jimak, buat apa kahwin?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jimak dlm bhasa arab. Bermaksud bersetubuh

      Padam
    2. suami saya suka tido dan bila goda dia tolak terus tertido..dah 6 thun kawen..kawen muda..rasa mcm tak dihargai dan tak disayangi..

      Padam
  67. Macam mana pula klu si suami suka melayan cerita lucah?? Tapi masalahnyaa suami suka layan cerita lucah maknyah bukannya perempuan tulen. Frustnya sy Allah shj yg tahu.. patut la dia tak nak sentuh sy.. bila tanya kata tak ada pape.. rupanya suka tengok kaum sejenis..

    BalasPadam
  68. Rupanya banyak juga macam ni, ingatkan sya je yg bernasib tak pernah di sentuh suami , sampai dah bosan sya minta dan lakukan berbagai cara tapi berujung kecewa ��������

    BalasPadam
    Balasan
    1. i pon sama...wife dingin..jr..lama tk onn..bosan..jd tkda nafsu..pd wife

      Padam
  69. Kadang2 perempuan kena kenal perangai sendiri dulu faktor perangai pun boleh buar hilng mood dahh..ingat balik perangai kte pe yg kte buat kt suami kte mcm mne lyanan kte n sllu2 la mintak maaf seblum tdur.jgn asyik nk kne pujuk je pk la sme hti suami..nasfsu 1 ni mmg ssh kawal n tak mustahil boleh hilang sbb ade 1 je kn..(aku lelaki)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita bini2 beria dok nk cuba paham suami punya prangai. Dom tanya elok2 dr A smpai Z tpi die wat x faham wat x reti. Ada yg siap kne maki hamun sbb dok tanya! Dah tu nk faham lagu mana klu suami pun tak bagi kerja sama!! Ingat kita bini2 tak dak usaha ka? Ego taik kerbau!!

      Padam
    2. Saya selalu menjaga penampilan dan rumah tangga saya dan suami juga mengakuinya. Saya study psychology lelaki n sebagainya utk gain attention dia. Tapi still.. Macam tu. Terkadang saya rasa sgt tak adil bila isteri mengajak suami tapi ditolak. Tapi bila dia meminta walau keadaan apa pun isteri tak boleh tolak kerana takutkan dosa. Masalah ni boleh buat rumah tangga goyah. Bukan kami gila seks tapi as isteri.. Kami mahukan attention n belaian. Thats all. Apatah lagi bila dipersoalkan soal zuriat. Macam mana nak dtgnya benih kalau tak ada hubungan tu?

      Padam
    3. betul sgt tu..itulah sbnarnya faktor utama..istri slaku xsedar diri kesalahan dia..hanya tau mengata suami itu dan ini..padahal apa yg dia buat pd suami dgn sikap buruknyalah yg dah menghilangkan rasa keinginan suami sbnarnya..aku pernah bergaduh dan bini aku sampai buang album perkahwinan aku dlm tong sampah..bayangkan sedangkan itu smuanya dari duit poket aku..rmh kereta smua bagai dari duit titik peluh aku..bila bergaduh skit perangai cam setan jdnya dia..dan skrg dah 7bulan aku xbersamanya..sbb aku sakit hati perangainya..pakai tudung labuh dgn org2 luar cakap bukan main ramah..tp dgn suami sendiri xreti nk layan elok2..so better aku layan pompuan kat luar dgn porn lg bagus..kalau bergaduh mulut dia tu ringan sgt mintak cerai..perempuan babi apa mcmni! sedangkan smuanya aku belikan duit aku dah habis utk bina keluarga aku dgn dia sampai minyak kete dia pun aku yg isikan..so sorry lah nk sex dgn dia kalau perangai mcmtu dah bnyak menyakitkan hati..sabar pun ada batas.

      Padam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  70. Saya baru berkahwin tapi hadapi masalah yg sama. Saya terlalu inginkan zuriat tapi bagaimana nak hamil kalau kami tak 'bersama'. Saya sgt menjaga penampilan n penjagaan rumah tangga. Saya open dgn suami tanya punca kenapa dan berbagai alasan diberi.. Adakala dia kata kepenatan, adakala kata dia takut effect kalau saya hamil dan ada pula kata takut sya kecewa. Saya kecewa bila tgk kawan2 yg baru bernikah sudah mempunyai zuriat. Saya mempersoalkan apa kekurangan sya.. Tapi dia cuma menjawab sya cukup menarik tapi alasannya berbagai.

    BalasPadam
  71. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  72. Saya tak sangka ramai dalam ni yang mempunyai masalah seperti ini.. sy baru berkawin... Baru 3 bulan lebih.. dr awal perkawinan suami tk dpt berikan hubungan seks kepada sy.. sy tk pasti mungkin sbb ade masalah kesihatan.. pelbagai cara ikhtiar pun masih lg pncit dtgh jalan.. saya sedih... Sbb sy rasa hbgn kawin sy tk bahagia.. fi awal perkawinan suami nk juga pelok sy n ringan2.. skrg lpas 3 bulan... Dye seolah2 tk nmpk kewujudan sy.. bile sy bersuara dye pujuk sy n esok2 dye akan buat tk nmpk sy. Ya Allah sy sedihhh sgt.. bagaimana cara sy bole perbaiki hbgn batin suami.. sehingga skrg sy tk pernah rase kepuasan seks dan kasih syg.... Sy kdg2 nangis... Skrg taip ni tgh nangis layan radio suria lg ������

    BalasPadam
  73. Just nak share dengan korang, masa awal kawen hubungan seks okey. Lepas sebulan kawen, terus pregnant, dalam tempoh 9 bulan jarang dapat. Tp memang selalu tgk dia asyik dgn henset. Kita ni sangka baik. Takde check mesej dia. Sampai dah ada anak umur setahun setengah, baru saya tergerak hati baca msg dia sejak mesej sebelum kawen sampai sekarang. Rupanya dia ada ramai skandal. Mesej hantar gambar lucah bagai. Saya kecewa sangat. Kami gaduh. Dia pun taubat taknak dah buat. Walaupun kecewa, saya cari balik apa silap saya sampai dia cari lain. Saya layan je nafsu dia kalau nak. Sekarang, saya layan dia macam baby. Mesej mintak nak bersama dengan dia.biar dia tak rasa kurang Walaupun dia takde skandal. Saya selalu check phone dia diam2. Kalau ada girl mesej dia,saya hentam dia terus n block. Misi meraih suami setia. Doakan ye

    BalasPadam
  74. Sy hamil anak kedua masuk 7 bulan. anak pertama umur 3 tahun. selama ni kami tinggal berjauhan. suami di semenanjung sy di sabah. tp sebulan yg lepas kami sudah mula tinggal bersama. tapi sy perasan.. suami x macam dulu. sebelum ni.. suami hari2 mau seks sampaikan kadang sy penat. tapi sekarang.. dia jarang mau. alasan.. penat dan sebab sy hamil. betul.. terasa macam suami sudah hilang nafsu.

    BalasPadam
  75. kami xaampai setahun kawin lg. bulan 2mingu pertama dia ada bersama.semua ok. then..tu jee. pernah sekali dia mcm nak bersama..tp dia tarik laju tgn dia dr memeluk sy. sy pernah cuba goda tp dia tolak. dia jijik dgn sy agaknya. last2 sy ambul keputusan lupakan je seks. main game hp lg best. hati pon xsakit

    BalasPadam
  76. Sy dh lalui semua ni beberapa tahun yg lalu..hingga sy luahkan apa yg terbuku dihati sy.x mampu lagi sy tanggung perasaan diabaikan..kalu dia buat bodo saja.sy lantakkan saja..sy niat krn Allah aku brtahan.sy xnk pikir dh.sy main fon saja atau cari hobi yg menggembirakn hati sy..now idont care..

    BalasPadam
  77. Sy dh lalui semua ni beberapa tahun yg lalu..hingga sy luahkan apa yg terbuku dihati sy.x mampu lagi sy tanggung perasaan diabaikan..kalu dia buat bodo saja.sy lantakkan saja..sy niat krn Allah aku brtahan.sy xnk pikir dh.sy main fon saja atau cari hobi yg menggembirakn hati sy..now idont care..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Jika perlukan nasihat, boleh hubungi sy atai whtsapp.. tp hanya sekdar nasihat dan sararan yg boleh sy bg..xlebih dr tu

      0132315234 raf

      Padam
  78. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  79. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  80. Insyaallah..ada jln penyelesaian..sabar itu indah...fb..

    BalasPadam
  81. hmm dah 5 thun khwn.. sy suami..isteri sgt dingin nk bsama... klau bsma pun posisi yg sama je...smua x boleh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeke..ada anak tak?bape?sorang?2org??bila aniversarry?cer buat kejutan diulangtahun prnikahan,mana tau kot2 dpat mngubah segalany!!
      Kdang kurang romantik diluarpon boleh membuat istri tawar taw..just pendapat sy jer..slmat mencuba..semoga bhagia!!

      Padam
  82. Saya pulak si isteri selalu tolak.. dari awal kawin sampailah sekarang dah 6 tahun.. bila bersama je saya rasa tak puas sebab macam2 tak boleh..

    saya nak pegang dada ditepis..saya nak deep kiss pun tak boleh.. itu pun nasib kalau dapat bersama.. mulanya dulu saya marah juga..kluar juga dalil2 hadis2.. tapi laku sekejap je lah.. saya pun pening bak buat macam mana.. saya ni dah ler jenis kerja dari rumah.

    Si isteri pun tak bekerja.. suri rumah.. jaga anak..tapi jaga anak2 sebelah malam sahaja.. siang semua anak2 ke sekolah sampai petang

    Paling saya kecewa bayangkan tengah sibuk menusuk dia boleh cakap cukup tak nak dah.. macam takde nafsu.. saya akui nafsu saya tinggi.. disebabkan keinginan saya yg tinggi memang dalam seminggu 2-3 kali saya minta.. tapi selalunya tak menjadi.. kalau jadi pun seminggu sekali sahjaa.. itu pun saya tak dapat betul2 berasmara.. macam mana nak feel kalau masa berasmara nak cium lips nak pegang dada pun tak boleh.. sangat terseksa..

    Buat masa skrg saya betul2 dah tawar hati.. ikutkan hati nak sangat poligami..tapi memandangkan anak2 masih kecil pendamkan saja niat di hati..

    Lebih baik setiap malam saya tidur seorang diri dari batin terseksa bila disentuh selalu di tepis.. sedih..geram..kecewa..semua ada.. hanya mampu menanggung rasa..

    Kalau lah ada yg senasib dengan saya..boleh lah kita bertukar2 pendapat apa nak buat.. saya buntu.. dok memikir benda ni nak buat kerja pun tak ada mood



    ××× Hubungi saya kosong satu sembilan enam dua sembilan sembilan lima kosong tiga

    BalasPadam
  83. saya pernah alami masaalah ini beberapa tahun lalu. Suami macam tak berselera tengok saya... nama sahaja ada suami tetapi saya gersang setiap hari. Asyik berkhayal setiap hari minta sentuhan. Alhamdulilah setelah berubat secara Islam dengan menemui Ustaz Adi Wijaya bin Iskandar di kampong belahan tampok, rengit, batu pahat, johor masaalah kami selesai. sekarang saya benar-benar bahagia bersuamikannya... suami saya sekarang.

    BalasPadam
  84. saya7 tahun berkahwin..rasa nk kahwin lg je... wife x kisah kalau x bsama pun... xtau la napa.. sapa nak kenai saya balas komen... saya muda lg

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alangkah bahagianye klu somi sy mcm awk��sabo jelahh

      Padam
  85. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  86. Susah nye nk dapat bersama isteri. Sebulan sekali pn belum tentu dapat. Waktu baru kawin ok je. Bila dh anak 1, sebulan sekali pn belum tentu isteri bagi. Nk goda pn ditepis. Siang bagi alasan anak, malam bagi alasan ngantuk. Hai nasib badan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. masalah yg sama..ngn i....lastly...berpisah..dh skrg...

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  87. Assalamualaikum. Saya dah kawin hampir 2 tahun. Belum dikurniakan rezeki anak. Pernah berubat dengan individu secara jauh, katanya punca lambat dapat zuriat kerana kurang berjimak.

    Sejak 2 3 bulan ni kalau nak bersama saya yg kena minta. Dah x ada permintaan dari suami. Tempoh sebulan ni baru 1 kali jimak. Sampai saya dah x ada hati lg nk berjimak dengan suami. Kalau berjimak pn niat nak zuriat sahaja.

    Pernah berbincang, alasan suami kerana penat kerja. Saya pn bkerja, tempoh waktu kerja lg lama dari suami. Tp x penah tolak ajakan suami. Bila suami off tak ada pulak dia ajak. Adakah normal lelaki kalau dah kawin tempoh 2 tahun akan jadi kurang bernafsu? Ataupun dia dah kurang minat dengan saya?

    Sampai bila2 pn x kan ada zuriat kalau perkara ni berterusan. ��

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Jika perlukan nasihat, boleh hubungi sy atai whtsapp.. tp hanya sekdar nasihat dan sararan yg boleh sy bg..xlebih dr tu

      0132315234 raf

      Padam
  88. Apa kata kita bincang cara selesai masalah ni?

    BalasPadam
  89. saya baru kawin 6 bulan . suami saya bekerja dan saya suri rumah . pada mulanya ok . tetapi pada akhir2 ini dia dh kurang manja2 . kdg saya dh buat terbaik utk dia . saya pon xthu apa salah saya . dia dh jrg bersama dgn saya . mcm dulu2 semakin hari saya rasa dia dh kurang . saya tahu apa masalah dia . bila bersama dia ada masalah “ cepat “ dia tahu tapi dia biar kan jaa xdk nk amek tindakan makan ubat ke . saya ada jugak makan jamu utk jaga kesihatan saya . Perlu ke saya bgithu direct dkt dia yg dia “cepat” sangat . saya ne isteri takot dia rasa tersinggung dgn kata nasihat saya . saya mahukan zuriat tapi dia xdk nk amek langkah utk nk usaha . ��

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendapat saya, walaupun 'cepat' itu sbg masalah, tapi ia tak bermasalah untuk berzuriat. Cuba raikan masalah dia dengan pastikan ia dilepaskan di tempat yang betul untuk mendapatkan zuriat. Walaupun waktu bersama sangat singkat.

      Padam
    2. Jika perlukan nasihat, boleh hubungi sy atai whtsapp.. tp hanya sekdar nasihat dan sararan yg boleh sy bg..xlebih dr tu

      0132315234 raf

      Padam
  90. Sama seperti kawan saya..kawen baru 5 6 bulan lepas tu suami xsentuh langsung..pegi berubat rupa rupanya si isteri kena sihir. Nafsu syahwat dikunci. Bila suami tengok isteri jadi xbernafsu, jd letih dan mcm2 alasan. Tuhan nak tunjuk, depa pegi brubat untuk pulih..sekarang masih lagi dalam rawatan prubatan islam..sebenarnye ramai antara kite kena sihir/santau tanpa kte sedar. Tujuannya adalah orang yang berhasad dengki dengan kita nak tengok rumah tangga porak peranda. Yang ada masalah suami isteri minta lah allah bagi petunjuk kenapa suami atau isteri xde nafsu antara satu sama lain.insyaallah, Allah itu maha penyayang..moga rumahtangga kita semua dilindungi daripada kejahatan manusia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hurmm kat mana nak brubat ye ..suami lgsg xbnafsu tngok sy...bila sy kat tmpat kerja dye rndukan sy ...sy balik je rumah dye tros hlang nafsu ...sdih sangat ...smpai skrg xde anak...😖

      Padam
    2. sy seorang somi, klu tgk isteri berpakaian di tempat keje,mmg mengiurkan.tp bila dirumah pakaian dia selekeh, walhal sy beli pakaian dia dan duit poket.

      Padam
  91. kesian saya tgok nasib kwn2 disini.

    BalasPadam
  92. Huntung istri dpt somi yg nak skurang-kurangnye 4×seminggu..yg kite ni siap usaha goda die tiap2 mlm pun slalu je ditepis.alasanye asyik kate malas nk mandi wajib banyak kali..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untung dapat suami macam tu kan. Jangankan 4x seminggu, sebulan sekali pun xde...masuk bulan ke 2 pun sekali jer, tu pun acah2..serba kelam kabut. Padahal kita dah jaga semua segi, sepatutnya tiada alasan untuk suami tak berminat.

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    3. Jika perlukan nasihat, boleh hubungi sy atai whtsapp.. tp hanya sekdar nasihat dan sararan yg boleh sy bg..xlebih dr tu

      0132315234 raf

      Padam
  93. Bersabarlah semua..
    Semua yg terjadi kdg2 berpunca dr kita kajm isteri sendiri..
    Kdg2 kita tk sedar,dlm hr2 kita sebagai isteri ada perkara2 atau perangai kita yg tk disukai suami..
    Selama ni tentu kita rasa kita yg byk terluka dgn sikap suami..kita yg selalu mintak dipujuk bila ada pertelingkahan..
    Sedangkan suami juga ada sekeping ht yg sama merah warnanya yg kita lupa utk belai dan jaga sebaik2 nya..
    Kembali pd Allah..mintak lembutkan kembali ht suami kita..balik kan semula kasih syg dn cintanya..
    Dan kita sebagai isteri,berubah lah selagi belum terlambat..
    Kalau boleh bincang dr ht ke ht dgn suami apa2 yg dia tk suka dn tak puas ht dgn kita..
    Kalau dia tk nk berbincang,kita cuba lah ingat2 kan kembali apa salah silap yg pernah kita buat pd suami yg mungkin bg kesan mendalam pd ht dia..
    Tak salah kita merajakan suami..manjakan dia sehabis baik..kerana dialah syurga kita yg abadi..
    Bila ht dia gembira, tanpa paksaan keinginan dia utk bersama akan dtg sendiri..
    Tak salah kita sebagai isteri menggoda suami..suami mmg makhlok Allah yg ego..
    Jd kita rendahkan lah ego kita sebagai isteri demi kebahgiaan kita sendiri..
    Selagi belum ada masalah yg berat contoh kesihatan macam mati pucuk atau sebagainya..
    Mustahil kita tk dpt goda suami kita sendiri..jgn putus asa..sekali ditolak jgn trasa..cuba lg pujuk dan rayu dia..
    Selebihnya doa byk2 pd Allah Yg Esa..
    Semoga isteri2 sekalian dlm terus bersabar dn jgn putus asa utk mencari kebahgiaan bersama suami..
    Sekian..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  94. Maaf sahabat2..sy nk tanye kalau ade sahabat dlm ni kenal mana2 ustaz perubatan islam yg bole merawat MASALAH BATIN LELAKI(cepat pancut) untuk area kl.sy cuma nk bantu somi je..tqvm

    BalasPadam
  95. Tak sangka ramai isteri yg hadapi masalah ni. Saya juga sama. Beruntung jika dapat suami yg sama-sama memberi layanan. Kadang sedih sendiri. Patutlah dalam dunia moden ni ada juga isteri curang kerana suami selalu tak layan walaupun isteri dah cukup menjaga penampilan. Saya sebagai isteri pernah juga terfikir nak cari luar...tapi cepat2 sedar..Biarlah suami tak layan, tahan jer hati.

    BalasPadam
  96. Saya baru tahu rupanya ramai juga suami yang menolak keinginan isteri dan ramai juga isteri yang tidak mendapat nafkah batin. Pada awal pemikiran saya, pelik jika suami yang menolak, realitinya memang ada. Juga pelik jika perempuan sudah tidak mahu 'bersama', rupanya ramai juga yang mahu tetapi tidak dipenuhi.

    Apa dari pengalaman saya:
    1- Sudah lebih setahun tidak dapat bersama dengan isteri.
    2- Pada peringkat selepas bersalin, seringkali menggunakan alasan elak mengandung jarak dekat.
    3- Kata-kata seorang isteri seperti tinggi suara, menjatuhkan air muka, memang terkesan.
    4- Isteri yang agak berisi serta tidak berusaha mengurangkan berat badan.
    5- Kurang menjaga penampilan/personaliti di luar dan di rumah. Di luar agar suami bangga melihat isteri yang nampak 'hebat' di matanya, walaupun tidak menjolok mata. Di rumah agar kelihatan suami sentiasa terhidang dengan pandangan indah dan mengiurkan.
    6- Akhirnya 'kehendak' kepada terasa hambar walaupun hakikatnya terasa nak meletup kerana hanya menahan dan tak dapat dilepaskan.

    Tak mustahil agama ada saranan poligami. Tak mustahil bertambah pusat mengurut untuk lelaki. Juga yang terpaksa memendam atau beronani..

    Ada pandangan atau bantuan?

    Air mani ini ada tangkinya, ada takungannya. Bila ia penuh, ia akan melimpah melalui mimpi basah. Tapi sampai bila? dan tak sepatutnya berlaku. Ia perlu dilepaskan.. :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  97. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hurmm..sy ni suami... 6 tahun berkahwin.. 4 org ank.. sy ni kuat nafsu.. tp dpt bini kurang nafsu... lps dpt ank ptama nafsu dh dia dh jd kurang.. bila bersama dh rasa mcm dia terpaksa.. slpas ank ke 3 lg parah.. kdang2 sbulan skali.. bila mntak alasan penat.. ank xtdo lg.. bla ugut2 nk mkn luar bru bg.. tp mcm tpaksa.. smpai la jmp isteri org yg bermasalah mcm korang suma.... sama2 meluahkan mslh...iman masing2 nipis.. maka lps tu sama2 xde mslh psl sex lg.. id wechat wxid_dccon0j9jzl222

      Padam
  98. Sabar lh awak..cuma dpt luah kt sini jee..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika perlukan nasihat, boleh hubungi sy atai whtsapp.. tp hanya sekdar nasihat dan sararan yg boleh sy bg..xlebih dr tu

      0132315234 raf

      Padam
  99. http://mylovelyfamily-fahmar169.blogspot.com/2010/01/menolak-ajakan-suami.html?m=1

    BalasPadam
  100. Salam..sy nk tnye lh dlm ni..normal ke pasangan somi istri hanya bsama seminggu sekali je??sedangkan sy ni kalau bole nk la sekurang2nye 2 3 4kali seminggu..nk hari2 tu memang x mungkin la kecuali kalau somi mintak sy on jee..tapi sedih plak sy rase x dpt bsama 2 3kali dlm seminggu..hanya sekali je seminggu..layan sy bukan main romantik mcm putri����

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suami penat kot.mcm sy plak bini kurang nafsu.sy plk nk ari2.mn tmpt nk lpskn..thn je la

      Padam
    2. Tp hari cuti pun penat ke?kalau hari bkerja sy faham la..tp kalau somi nk betul2 die xkan kisah penat tu..rasanye cuma die je yg kurang nafsu..rase tseksa batin nii.alangkah bestnye kalau somi sy mcm awk.seminggu sekali pun sy je yg beria..x sampai stgh jam dah tewas..dia pnah tanye sy pasal kepuasan.sy ckp terus terang x pernah rase puas.cmne nk puas,kalau 10minit 15minit dh pancut.

      Padam
    3. Tu la masalahnya..
      Mana yg suami kalah awal. Ajaklah bersenam awal pagi..kadang faktor terlalu gelojoh yg jadikan kalah awal.. foreplay amat penting dlm hubungan seks suami isteri..

      Kalau masalah mati pucuk.pujuklah suami berubat smada perubtan moden mahupun alternatif..jika suami kurang bernfsu.para isteri usahakanlah..cantikkan diri waktu tidur bersama suami..xsalh klau pakai makeup..pakai pkaian yg naikkan syahwat suami.. sedangkan kalian boleh bercantik2 ketika keluar rumah atau ke tmpat kerja,kenapa tidak kalian lebih utamakan ketika berhadapan dgn suami sdiri..

      Padam
    4. Elakkan diri dlm keadaan kaku, lgsung xde tindak balas ketika hubungan seks..para suami selalunya lebih teruja jika isterinya lebih daring ketika di ranjang.. sbgaimana wanita suka dielus, dibelai dan dihisap, begitu jiga halnya dgn lelaki.. sama je..

      So buang ego masing2..

      Padam
    5. Ketika hubungan seks, jgn sesekali jqdikan diri kalian wanita spt bantal..yg xmampu bergerak dan tiqda reaksi..

      Jika wanita suka dielus,dibelai dan dihisap, begitu juga para lelaki.. so buang sikap malu sewaktu ranjang bersama suami..suami selalunya gemar isterinya buas,nakal dan daring waktu di atas katil

      Padam
    6. Jgn berasa malu utk mencuba posisi yang baru utk lebih kenikmatn bersama..jaga penampilan,pakai cantik2 dan ghairah,berwangi2an..

      Padam
  101. Tu la masalahnya..
    Mana yg suami kalah awal. Ajaklah bersenam awal pagi..kadang faktor terlalu gelojoh yg jadikan kalah awal.. foreplay amat penting dlm hubungan seks suami isteri..

    Kalau masalah mati pucuk.pujuklah suami berubat smada perubtan moden mahupun alternatif..jika suami kurang bernfsu.para isteri usahakanlah..cantikkan diri waktu tidur bersama suami..xsalh klau pakai makeup..pakai pkaian yg naikkan syahwat suami.. sedangkan kalian boleh bercantik2 ketika keluar rumah atau ke tmpat kerja,kenapa tidak kalian lebih utamakan ketika berhadapan dgn suami sdiri..

    BalasPadam
  102. Elakkan diri dlm keadaan kaku, lgsung xde tindak balas ketika hubungan seks..para suami selalunya lebih teruja jika isterinya lebih daring ketika di ranjang.. sbgaimana wanita suka dielus, dibelai dan dihisap, begitu jiga halnya dgn lelaki.. sama je..

    So buang ego masing2..

    BalasPadam
  103. Ketika hubungan seks, jgn sesekali jqdikan diri kalian wanita spt bantal..yg xmampu bergerak dan tiqda reaksi..

    Jika wanita suka dielus,dibelai dan dihisap, begitu juga para lelaki.. so buang sikap malu sewaktu ranjang bersama suami..suami selalunya gemar isterinya buas,nakal dan daring waktu di atas katil

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika perlukan nasihat, boleh hubungi sy atai whtsapp.. tp hanya sekdar nasihat dan sararan yg boleh sy bg..xlebih dr tu

      0132315234 raf

      Padam
  104. Jgn berasa malu utk mencuba posisi yang baru utk lebih kenikmatn bersama..jaga penampilan,pakai cantik2 dan ghairah,berwangi2an

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika perlukan nasihat, boleh hubungi sy atai whtsapp.. tp hanya sekdar nasihat dan sararan yg boleh sy bg..xlebih dr tu

      Padam
  105. Sy juga spt kalian,kalau boleh nak buat 2,3x dlqm sehari.. tp fahami jiga..kadangkala pasangan penat..ltih balik dari kerja atau jaga anak2.. so manfaatkan hubungan ranjang walau 1 wktu tu..foreplay sejam pun xpe.. yg sy fahami,xperlu pun smpai 2,3 seks dlm 1 malam..ckup hanya sekali,asalkan seks tu berlarutan sejam atau dua..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika perlukan nasihat, boleh hubungi sy atai whtsapp.. tp hanya sekdar nasihat dan sararan yg boleh sy bg..xlebih dr tu

      Padam
  106. Sy dh syorkan perubatan moden dgn tradisional tapi die xde usaha utk guna..macam2 alasan takut effect la x kenal mana2 ustaz la..sy sampai tanye kwn tmpt perubatan batin utk llaki..die kate x payah dlu.nk kate sy isteri yg x cuba bcantik cantik mase mghadap somi atau macam batang kayu ketika bsama somi..itu sume usaha yg sia2 je.sedangkan nk bsama pun sy je beria yg mulakan dlu.pasal bsenam kalau x pagi bsenam kite pegi petang.now celah mane letaknya ego seorang isteri???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hanya mampu mnangis doa ketika sujud padaNYA..

      Padam
    2. Check hp suami..pastikan dia jauhi dr lihat laman lucah..kadangkala pkara yg cmtu menyebabkan suami hilang selera pd milik sdiri..

      Kalau bab lemah tenaga batin atau kalah awal, mmg senaman jln terbaik.. utk.suami boleh cuba kaedah senaman harimau bangun.. utk isteri try senaman kagel

      Padam
  107. Ramai rupanya ada masalah sama. Saja google2 pg ni sbb kecewa. Sy telah berkahwin 7thn. Sudah punya anak. Masa bersama boleh dikira setahun 3-4 kali saja itupun dia sorg je yg puas. Penah terbaca msj dia tulis sayang, love u, dkt pekerja lelaki dia. Tgk2 lg dah xde msj2 tu.dia rajin delete2 msj. Bila dia tau sy tau password dia cepat2 dia tkr. Dkt youtube nampak video2 gay keluar bila scroll. Dr luaran nampak mcm mementingkan agama. Dulu selalu nampak kesan air mani dkt seluar dia. Bila sy da nangis2 tegur psl ni, tgk2 dah xde dah kesan2 mcm tu. Sy fkr dia suka masturbasi sndiri bila tgk2 video atau apa2 benda lain yg merangsang dia.dia kata ada masalah lendir keluar masa kencing. Tp ntahla boleh percaya ke x. Xpenah lg ajak berubat sbb dia pn sibuk je xde masa. Moga 1 hari nt akan ada penyelesaiannya..hanya mampu solat n doa pd Allah..

    BalasPadam
  108. Tak tahu nak start macam mana.. Nak suami kita pun sama. 8 tahun kawin asyik kita yang banyak minta. Saya pun bekerja balik rumah urus hal anak anak lagi.. Hal rumah lagi.. Tapi tak pernah tolak bila suami minta. Letih pun layan sepenuh hati.kerana sayangkan suami kuturuti. Tapi boleh kira la dalam lapan tahun berapa kali kami bersama...dapat anak sebab saya paksa...untuk kerap bersama ...tapi lepas bersalin pun sama ja.. Minta pun tak dilayan bogel la macam mana pun tak layan.. Kadang fikir gak.. Aku tak cantik dah ke.. Nak cakap kat umah tak jaga penampilan jaga. Tak seksi dah ke? Pening fikir... Alasan macam2 buat bila saya ajak bersama. Tak tahu nak buat macam mana. Dah jadi malas dan malu dah..asyik kita ja yang minta.. Rasa macam kita ni dah tak da value di mata suami. Mampu doa n nangis ja.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

HUKUM HISAP ZAKAR SUAMI

9 TEKNIK MENGHISAP PAYUDARA ISTERI DENGAN BETUL