SUAMI ABAI MUKADIMAH SEKS


Secara klinikal, ramai dikalangan lelaki di negara ini dikesan tidak mengetahui teknik sebenar semasa bersama pasangan masing-masing. Kegagalan mereka dengan mengabaikan aspek kemesraan sewaktu memulakan hubungan seks menyebabkan pasangan bosan lantas mengakibatkan masalah kedinginan hubungan seksual.

Percaya atau tidak, ramai juga lelaki yang dikesan tidak mengetahui cara sebenar hubungan seksual dan hanya terikat dengan satu posisi sahaja, walaupun telah mempunyai ramai anak. Kebanyakkan mereka hanya melakukan hubungan seks mengikut cara tersendiri termasuk melalui pembacaan tanpa mengambil kira kepuasan pasangan termasuk terlalu cepat sampai kemuncak.

Mengikut fakta klinikal juga, ramai yang berhadapan dengan masalah seksual terdiri daripada golongan yang aktif melakukan hubungan seks, termasuklah mereka yang mempunyai ramai anak tanpa mengira usia dan latar belakang. Ramai yang anggap teknik mereka berkesan, tetapi hakikatnya tidak buku panduan tepat dalam hubungan seks kerana ia terikat dengan pelbagai faktor. Selain setiap individu mempunyai titik kepuasan tersendiri. Faktor kesihatan juga memainkan peranan utama.

pengetahuan lelaki terhadap seks dan wanita selain ego menyebabkan pasangan lelaki sering bersikap dominan semasa melakukan hubungan seks tanpa mengambil kira kepuasan seks pasangan masing-masing. Tindakan mereka mengabaikan kepentingan bermesra sebagai mukadimah sebelum melakukan aksi seterusnya dikira sebagai kegagalan kerana tidak mengambil kira teknik hubungan seks sebenar.

Masih ramai lelaki yang beranggapan aspek kemesraan semasa bersama sebagai isu remeh, membebankan lantas ada yang menganggapnya tidak perlu. Terdapa tsebahagian daripada lelaki tidak mempedulikan perasaan pasangan, asalkan diri sendiri mencapai kepuasan. Suami pula kerap menyalahkan isteri jika tidak lagi terangsang tetapi keupayaan mereka sebenarnya dilemahkan oleh pelbagai penyakit.

Bilangan anak dan teknik hubungan merupakan perkara berbeza. Hubungan sekd bukan sekadar 'masuk dan lepaskan' sahaja dan kegagalan seorang lelaki juga tidak diukur daripada faktor fizikal. Ramai lelaki yang nampak gagah dan serta mengaku mampu bertahan lama di ranjang tetapi tidak memberi kepuasan yang maksimum kepada pasangannya seolah-olah beraksi seorang diri sahaja.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

9 TEKNIK MENGHISAP PAYUDARA ISTERI DENGAN BETUL

HUKUM HISAP ZAKAR SUAMI

15 SEBAB SUAMI TOLAK SEKS