10 KELEBIHAN SEKS UNTUK KESIHATAN


Berikut 10 kelebihan seks untuk kesihatan:

1. Menjadikan awet muda. Menurut penelitian, orang yang melakukan hubungan seksual tiga kali dalam seminggu terlihat empat hingga tujuh tahun lebih muda. Ini karana seks merupakan bentuk senaman yang memberikan keremajaan kulit. Hubungan seks dilakukan dengan penuh semangat bererti akan banyak oksigen yang terlihat di seluruh tubuh yang dibawa darah dan nutrisi pada permukaan kulit.

2. Membuat tubuh menjadi fit. Meskipun seks bukan cara paling efektif untuk menurunkan berat badan, Anda dapat membakar antara 100 dan 250 kalori per jam dan juga senaman otot-otot secara menyeluruh.

3. Meningkatkan mood. Ketika seorang wanita mencapai orgasme, mereka mengeluarkan suatu hormon seks yang disebut oxytocin yang diproduksi oleh bahagian dasar otak yang dapat membangkitkan perasaan emosional seperti kehangatan dan membantu merapatkan hubungan dengan pasangan.

4. Menjaga Anda tetap langsing. Hubungan seksual meningkatkan tingkat insulin-seperti faktor penumbuh (IGF)-suatu hormon yang dapat mengawal aktifitas enzim dalam sel-sel yang bertanggungjawab pada metabolisme lemak. Ketika tingkat IGF lebih tinggi dikeluarkan ia membantu menghacurkan lapisan lemak.

5. Meningkatkan kekebalan. Penelitian telah menunjukkan bahawa orgasme dapat membantu menstimulus sistem kekebalan. Perkara ini terjadi karana dapat meningkatkan tingkat T3 dan T4 sel lymphocyte-sejenis sel darah putih yang dapat memproduksi anti bodi dan menyerang infeksi sebanyak 20%.


6. Mengurangi stress. Ada bukti ilmiah yang kuat bahawa orgasme dapat memacu pengeluaran endorphins-bahan kimia yang dikeluarkan otak yang bertindak sebagai painkillers efektif.

7. Membantu mencegah penyakit jantung. Seks memiliki keuntungan khusus bagi lelaki, terutama jika mereka berumur 40 tahun lebih. Karana seks dapat membantu meningkatkan testosteron yang dapat melindungi jantung.

8. Membantu sirkulasi. Seks adalah senaman yang dapat meningkatkan sirkulasi darah karana akan membiarkan oksigen dan nutrisi mengalir dalam aliran darah lebih mudah.

9. Memanjangkan usia. Para penyelidik telah menghubungkan hidup atau memanjangkang usia dengan fungsi seks baik lelaki dan wanita.

10. Menurunkan risiko dalam kehamilan. Suatu penelitian tahun 1994 menemukan bahawa wanita yang melakukan seks dalam hubungan jangka panjang memiliki resiko komplikasi lebih kecil dalam masa kehamilan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

9 TEKNIK MENGHISAP PAYUDARA ISTERI DENGAN BETUL

HUKUM HISAP ZAKAR SUAMI

15 SEBAB SUAMI TOLAK SEKS