RAMBUT MEMIKAT


Kecantikan wanita sering dikaitkan dengan memiliki rambut yang panjang mengurai. Dalam istilah moden, kecantikan yang dimaksudkan tidak hanya menjurus rambut panjang. Mempunyai rambut pendek, separas bahu dengan fesyen yang berombak, layerd atau lurus juga cantik asalkan sesuai dengan bentuk wajah.
Tahun 80-an, gaya fesyen kerintingPuteri Diana seolah memangkas fesyen tersebut daripada berkembang.
Rambut ala Puteri Diana berpotongan bulat lurus manakala bahagian hadapannya tersisir lembut tersuak ke belakang pernah menjadi kegilaan.
Begitu juga dengan bintang Charlie’s Angels, Farah Fawcett yang terkenal dengan fesyen rambut layerd sejak tahun 80-an lagi.
Bagi mendapatkan fesyen artis ini, rambut mesti dipotong gaya layerd daripada bahagian hadapan terus ke belakang.
Menampilkan imej lebih seksi, bahagian rambut di bahagian depan jangan dipotong terlalu pendek dan buat belahan di bahagian tengah. Elakkan menyembur spray agar rambut jatuh secara semulajadi di bahagian dahi.
Bintang popular siri Friends, Jennifer Aniston antara artis hollywood yang diiktiraf memiliki rambut tercantik.
Rambutnya tidak dibiarkan terlalu panjang, hanya melepasi bahu tetapi cantik beralun lurus, serasi dengan bentuk wajahnya yang bujur. Warna kilauan keemasan menambahkan lagi ketrampilannya di layar perak.
Di negara ini, kecantikan rambut yang dinilai daripada kaca mata beberapa jurusolek artis terkemuka termasuk ZulFazli dan Aam, sepakat memilih penyanyi Nora.
Memiliki wajah bulat, Nora bijak memilih fesyen rambut yang sesuai. Ditambah dengan kurniaan rambut yang hitam berkilau dan sihat, menurut mereka, rambut Nora paling senang dibentuk.
Selain Nora, Zulfazli dan Aam memberi jolokan Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga, Datuk Shahrizat Abd. Jalil antara wanita yang memiliki potongan rambut cantik.
Sentiasa memastikan rambutnya tampil kemas, cantik dan menarik, fesyen potongan pendek berombak amat sesuai dengan bentuk wajah Shahrizat.
Diserlahkan pula dengan warna rambut yang begitu serasi, kata Zulfazli dan Aam, gaya rambut Shahrizat menyerlahkan ketrampilannya sebagai pemimpin yang tidak meminggirkan gaya.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

9 TEKNIK MENGHISAP PAYUDARA ISTERI DENGAN BETUL

HUKUM HISAP ZAKAR SUAMI

15 SEBAB SUAMI TOLAK SEKS