HORMON SEKS MEMBUATKAN WANITA LEBIH CANTIK


Penelitian terbaru mengungkapkan bahawa setiap wanita yang memiliki hormon seks estrogen dengan kadar cukup tinggi memiliki wajah lebih cantik.
Penemuan ini membuat cerita mengenai evolusi boleh diterima akal. Dimana dalam penelitian tersebut menyebutkan lelaki lebih tertarik pada wanita yang sedang subur.
Dikatakan, kadar estrogen selama masa pubertas (bahasa indon) dapat mempengaruhi penampilan terutama lewat bertumbuhnya tulang dan tekstur kulit.
Namun memakai make up dapat membuat setiap wanita yang sebenarnya kurang menarik menjadi lebih menarik.
Baik lelaki dan wanita sekarang ini menilai setiap wanita dengan kadar hormon yang tinggi ini kelihatan lebih menarik secara fizikal.
Wajah-wajah ini cenderung memiliki ciri klasik seperti mata dan bibir besar dan hidung serta dagu yang lebih kecil.
Bagaimanapun, ketika wanita-wanita yang digambarkan itu menggunakan make up, ada kaitan hubungan antara estrogen dan penampilan menarik.
Setiap wanita secara efektif dapat menunjukkan pada orang lain kesuburannya secara umum pada wajah.
Make-up dapat mengubah penampilan, dan jelas perkara ini membantu mereka yang kurang menarik menjadi lebih menarik.
Sebagai contoh, make-up mata dapat digunakan untuk membesarkan mata dan foundation dapat membuat kulit tampak cerah.
Penemuan dapat menjelaskan kenapa setiap lelaki secara umum lebih menyukai wajah wanita yang feminin. Dalam term evolusi, boleh diterima akal bahawa lelaki menyenangi wanita yang sedang subur - kerana zuriat lebih mudah diperolehi.
Penemuan mengenai make-up juga menarik. Implikasinya setiap wanita akan menerapkan strategi tipu daya ini. Mereka akan dapat memperdaya setiap lelaki dengan sistem visual yang disebut make-up.
Penampilan menarik setiap wanita juga bersifat fluktuatif melalui siklus menstruasi dan berpuncak pada hari-hari dimana para wanita sedang subur.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

9 TEKNIK MENGHISAP PAYUDARA ISTERI DENGAN BETUL

HUKUM HISAP ZAKAR SUAMI

15 SEBAB SUAMI TOLAK SEKS