5 LANGKAH MENJADI PASANGAN ROMANTIS

Cenderungnya lelaki yang mempunyai sikap pendiamsememangnya sukar untuk meluahkan perasaan dan kata cinta di hadapan kekasihn hatinya. Perkara ini berlaku bukan di karana diri wanita yang kurang meyakinkan melainkan keraguan dan rasa malu yang menyelimuti diri anda.

Namun, bukan bererti selamanya anda taidak boleh bersikap penuh cinta, dan menjadi seorang pasangan romantis. Tetapi dengan memberi sedikit perhatian dan pesona, tanpa menunggu lama si dia akan menganggap anda sebagai lelaki paling romantis didalam hidupnya. Ingin menjadi serang pasangan yang romantis, berikut 5 langkah yang patut anda ketahui :

Katakan dengan bunga
Walaupun bibir anda begitu kelu menyampaikan kata cinta, namun kehadiran bunga boleh menjadi salah satu alternative yang boleh mencairkan suasana. Alangkah baiknya bila anda menyiapkan kuntuman bunga mawar merah yang indah untuknya. Letakkan di suatu tempat yang mudah terlihat dan selipkan sebuah kalimat "I Love You." di dalamnya. Walau aksi ini selalu dilakukan kebanyakan lelaki, namun pada kenyataannya cara ini masih sangat sesuai untuk menarik perhatian kaum hawa.

1000 alasan anda mencintainya
Untuk menjadi pasangan yang romantis anda boleh memulakan dari hati anda, bukan dari kepura-puraan anda bersikap romantis. Caranya mudah, cukup tuliskan 1000 alasan anda mencintainya pada sebuah kertas atau karton besar dan ungkapkan pula anda tak boleh berpaling darinya. Pastinya cara ini akan membuat si dia semakin mengambil berat hubungan kalian berdua.

Ucapkan ?Kamu pencuri hatiku"
Memang tak mudah bagi lelaki yang sukar mengungkapkan isi hati, namun jika anda ingin beralih menjadi pasangan yang romantis, salah satu langkah yang wajib anda lakukan adalah dengan mengakui perasaan anda yang sebenarnya. Ingin mengemasnya semenarik mungkin, anda uga boleh memulakannya dengan mengambil sebuah karton besar dan gunting hingga menjadi bentuk hati kemudian tuliskan "Apakah kamu tahu? Kamu adalah pencuri hatiku." Tentunya sederet kalimat mesra ini boleh membuat hatinya berbunga-bunga seperti di awal pertemuan si dia berjumpa dengan anda.

Percutian menawan hati
Hubungan indah tak akan lengkap tanpa sebuah percutian yang menjadi memori. Sebuah percutian di hujung pekan boleh menjadikan hubungan anda bersama kekasih semakin rapat. Rancanglah sebuah percutian romantis sejak sekarang agar anda tak rungsing untuk menetukkan lokasinya. Jika bosan menikmati percutian dengan berjalan-jalan di pasaraya atau kedai-kedai jualan, berkhemah atau menikmati percutian pantai juga boleha menjadi salah satu kegiatan yang menyenangkan.

Perhatian setulus hati
Banyaknya kata cinta kadang kala tak terbukti ketika saat pasangan dalam menghadapi masalah sedangkan anda sibuk dengan kegiatan anda. Bila anda ingin lulus seleksi dan ingin bergelar pasangan romantis mulalah dengan memperhatikannya setulus hati dan belajar menerima pasangan apa adanya. Dengan cara ini tentu akan membuat hubungan terasa lebih indah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

9 TEKNIK MENGHISAP PAYUDARA ISTERI DENGAN BETUL

HUKUM HISAP ZAKAR SUAMI

15 SEBAB SUAMI TOLAK SEKS