PRODUK PENJAGAAN WAJAH YANG PERLU ANDA ADA



Tujuan facial adalah untuk membersihkan bintik hitam dan putih serta kotoran yang terperangkap’ di pori-pori kulit wajah. Namun, Jika pembersihan tidak dilakukan secara optimal, alat yang digunakan tidak bersih, dan rawatan lanjut tidak dilakukan (rawatan rumah), maka jerawat mungkin datang lagi.

Yang sering terjadi adalah, ketika bintik putih dikeluarkan, maka pori-pori jadi terbuka lebar. Bila luka yang ditimbulkan akibat jarum semasa tengah facial dan tidak dirawat dengan tepat, maka akan  terjadilah iritasi (kulit terasa pedih dan kemerahan) dan menimbulkan  jerawat. Sebaiknya facial dilakukan kurang lebih 2 minggu hingga 1 bulan sekali, dan setelah melakukannya jangan terkena air selama  kurang lebih 2 jam.

Penjagaan harian rawatan dirumah adalah paling penting, anda perlu.

1.Pencuci make up (remover)
2.Pencuci wajah
3.Toner (penyegar)
4.Scrub
5.Serum (ada banyak jenis elok ada koleksi sendiri dirumah)  
6.Krim siang
7.Krim malam
8.Krim rawatan/treatment  (skin brightening cream, sun block/ sun protector/ BB cream)

Cuba lihat , adakah anda ada semua keperluan untuk wajah seperti yang disenaraikan ini. Seandainya anda tiada keperluan ini, dan tidak menjaga wajah dari sekarang. Untuk akan datang jeragat akan penuh dimuka ...akan mengakibatkan penjagaan wajah anda menjadi 2 kali ganda. Sayangani diri anda sebelum terlambat.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

9 TEKNIK MENGHISAP PAYUDARA ISTERI DENGAN BETUL

HUKUM HISAP ZAKAR SUAMI

15 SEBAB SUAMI TOLAK SEKS