8 CIRI LELAKI YANG PATUT DIJAUHI


Dalam perhubungan kita perlulah bijak memilih pasangan lebih-lebih lagi bagi wanita untuk memilih lelaki. Kadangkala lelaki yang dipilih itu tidak sesuai untuk dijadikan pasangan atas sebab-sebab yang tertentu. Jom kita ketahui apakah 8 ciri-ciri lelaki yang patut anda jauhi.

1. PENIPU DAN TIDAK JUJUR

Siapa-siapa pun dalam dunia ini pasti tidak suka di tipu. Bila perempuan tipu lelaki melenting dia bukan main lagi, tapi kalau dia tipu perempuan senang-senang saja minta maaf. Yang paling menyakitkan hati, dia tidak mengaku kesalahan diri dia dan sanggup buat cerita lain untuk menutup kesalahannya.

2. CURANG DAN KAKI PEREMPUAN

Mana ada perempuan yang sanggup bercinta dengan lelaki yang curang. Ah curang dan kaki perempuan pula tu. Kalau kita sudah sayangkan seseorang itu, mesti kita berharap yang dia akan setia pada kita seorang kan..?? Bercinta ini hanya berdua, bukannya bertiga ataupun berempat.

3. PANAS BARAN DAN SUKA NAIK TANGAN

Perempuan memang tidak suke lelaki yang cepat naik angin. Nak marah tak tentu pasal. Perempuan nak lelaki yang belai dia, sayang dia. Kalau sebelum kahwin dah tunjuk belang yang suke naik tangan, lepas kahwin nanti macam mana lah..harap anda semua tak ada yang dapat macam ini. Kalau ada berdoalah agar dia berubah.

4. KAKI KIKIS

Zaman sekarang ini jangan dikatakan perempuan sahaja yang jadi kaki kikis, lelaki pun ade juga. Hati perempuan ini lembut, sayang punya pasal sanggup habiskan duit sampailah dia pijak kepale kita. Kita sebagai seorang perempuan haruslah tegas erhadap lelaki.

5. MERABA-RABA

Lelaki macam ni adalah lelaki yang sangat patut dan sepatut dijauhi dan mereka bukanlah lelaki yang baik untuk dijadikan suami. Dia bukan sahaja tidak hormat kita sebagai seorang perempuan, tapi dia juga tidak hormat kepada ibubapa yang masih memiliki kita. Jika dia betul sayang pada kita, dia akan menjaga maruah dan kehormatan kita sehinggalah kita menjadi yang sah bagi dia.

6. BIADAP DAN TAK HORMAT ORANG TUA

Lelaki yang baik adalah lelaki yang horamt orang tua. Lepas kahwin nanti ibubapa kita juga akan menjadi ibubapa dia. Kalau dia tidak pandai hormat ibubapa kita sama seperti dia sendir tidak hormat terhadap ibubapanya juga.

7. MENGONGKONG DAN CEMBURU BUTA

Lelaki in kalau dah dating perangai cemburunya kalahkan perempuan. Kalau cemburu biasa saja tidak mengapa lagi, tapi kalau dah sampai tahap cemburu buta sangatlah merimaskan. Bila dia dah cemburu perasaan percaya menjadi kurang dan secara tidak laangsung dia akan mengongkong segala hal kita. Memang tidak dinafiakan cemburu itu tandanya sayang. Tapi cemburu itu biarkah berpada-pada.

8. LUPA TUHAN

Ini adalah point yang sangat dan terpenting antara semua point. Keharmonian sebuah keluarga bermula dari kekukuhan ajaran dan didikan islam yang diterapkan dalam diri. Jika lelaki itu lupa tuhan, lupa agama, lupa sembahyang, ,macam mana di anak didik dan imamkan isteri dan anak-anak nanti.
Lelaki yang mampu meninggalkan penciptanya pasti mampu untuk meninggalkan kita.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

9 TEKNIK MENGHISAP PAYUDARA ISTERI DENGAN BETUL

HUKUM HISAP ZAKAR SUAMI

15 SEBAB SUAMI TOLAK SEKS